Izbornu kampanju obilježavaju kaos u marketinškom prostoru i navijačko medijsko praćenje, a uzrok tog kaosa je loše i zastarjelo izborno zakonodavstvo koje je i dalje na snazi jer Državno izborno povjerenstvo ne radi svoj posao, ocjena je to GONG-a, ključne nevladine organizacije za praćenje izbora
DIP, naime, ima zakonsku obvezu unapređivati izborno zakonodavstvo, ali od njih još nije stigao nijedan prijedlog, pa nam se događaju skandalozne situacije poput spora oko sučeljavanja (samo odabranih) kandidata na Nova TV-u.
Izborni kaos mogao bi se izbjeći kad se za predsjednika Hrvatske ne bi moglo kandidirati sa samo 10.000 potpisa, kad bi područje medijskog praćenja kampanje bilo jasno zakonski regulirano baš kao i marketinško tržište, a upravo je to zadatak koji je dodijeljen DIPI-u koji ga pak uporno ne ispunjava, naglašavaju GONG-ovci.
Politologinja Marijana Grbeša za GONG je, sa studentima, izradila analizu marketinške kampanje i medijskog praćenja predsjedničkih izbora iz koje proizlazi da oglasi kandidata nemaju veze s ovlastima predsjednika Republike te da su mediji najviše pažnje posvetili Milanu Bandiću, o kojemu je u tisku objavljeno i najviše negativnih članaka. Drugi po posvećenoj pažnji je Ivo Josipović o kojemu su dnevne novine objavile i najviše pozitivno intoniranih članaka.
Na tržištu političkih oglasa, kaže Grbeša, bogati kandidati rade što god hoće.
'Većina oglasa ima nisku informativnu i visoku manipulativnu razinu. Većina kandidata na svojim plakatima ili u videospotovima zagovara opće vrijednosti - pravdu, poštenje i znanje, a u plaćenim oglasima izborna se utrka vodi unutar marketinški iskonstruiranog prostora koji gotovo da i nema veze sa stvarnim ovlastima predsjednika - naglašava Grbeša.