U jeku izlaska najiščekivanije simulacije vožnje u povijesti videoigara, donosimo vam najavu zanimljivog off road utrkivanja koja bi svakog ljubitelja raelija trebalo zanimati
Nema sumnje da je Dirt 2 ostvario veliki komercijalni uspjeh i zaradio pristojnu količinu zelenih novčanica, što svaka kompanija zna cijeniti, nego je i programerska kuća Codemasters dobila pregršt povratnih informacija od svojih fanova na koji način igru učiniti još boljom. Kritike na svoj račun nikada nije lako progutati, ali se čini da su ipak pronašli način kako udovoljiti svim dežurnim nezadovoljnicima koji, čini se, uvijek spavaju s jednim okom otvorenim. Poboljšanju su na prvi pogled potpuno logična i jasna. Više reli vožnje, više automobila, kao i bolja vizualna prezentacija.
Većina kritika koju su fanovi upućivali na adresu prošlog nastavka bila je činjenica da je igra imala premalo pravog i nepatvorenog relija odnosno da je žrtvovala isti na ušrtp nekih drugih disciplina, što je, po našem mišljenju, potpuno opravdana kritika. Iz tog razloga Dirt 3 će imati, pazite sad ovo, punih ŠEZDESET posto igre isključivo s reli utrkivanjem, što je otprilike tri puta više u odnosu na prethodnika. Što se samog enginea vožnje tiče, on je, prema izjavama ljudi koji su imali priliku isprobati kako sve to funkcionira u praksi, dosta napredovao u odnosu na prethodnika, rezultirajući velikom razlikom ovisno na kojoj se podlozi utrkujete. Primjerice, ako vam prilikom ulaska u zavoj dva kotača dotaknu travu, automobil će usporiti istovremeno vam pružajući mogućnost da pomoću grublje podloge uletite i izletite iz zavoja kako spada pod uvjetom da znate kako to izvesti.
U trojci će biti i nekoliko novi assista kako bi svim novacima u off road utrkivanju pomoglo da odmah na početku ne unište kontroler ili nedajbože i nešto gore od toga. Ti assisti uključuju ESC odnosno elektroničku stabilnost vozila, pomoć u kočenju prilikom zavoja i kočenje pomoću motora. Naravski, ako sve te pomoći isključite, upravljanje automobilom postat će mnogo teže s tendencijom češće vrtnje po stazi ili poljskom putu. Ono što je ostalo isto u odnosu na dvojku je mogućnost vraćanja, odnosno premotavanja trenutka prilikom kojeg ste malo pre ambiciozno uletjeli u šikanu dajući vam mogućnost ponovnog pokušaja. Ipak je ponavljanje majka mudrosti! Ovo još ništa ne uzimajte zdravo za gotovo jer je igra još uvijek u fazi gdje se usklađuju razni elementi gameplaya, pa tako i samog fizikalnog modela, tako da ćemo se, tek kada igra izađe, moći uvjeriti koliko je vozni model fleksibilan kad su u pitanju arkadne i simulacijske postavke vožnje.
Jedna od posebnosti novog Dirta će biti snijegom prekrivene staze koje su ovom nastavku vraćaju na velika vrata. Snježne dionice će sasvim sigurno mnogim vozačima predstavljati najveći izazov zbog specifične podloge na kojoj je dovoljna i najmanja greškica da sve ode u nepovrat ili do trenutka kada ćete biti prisiljeni (svjesno ili nesvjesno) stisnuti onaj famozni gumb za vračanje sekvence. Oni koji su možda s podsmijehom doživjeli gore navedeno te misle da nema šanse da ih malo snijega dovede u neku nezavidnu situaciju, reći ćemo da će snježne dionice uključivati i noć, ali i snježne oluje. Pogled će vam, sukladno vremenskim uvjetima na cesti, biti drastično smanjen i otežan te će ovisiti isključivo o vašim farovima, odnosno njihovom broju.
Kada pišemo o vožnji i utrkivanju, treba spomenuti i vozila iza čijih ćete upravljača virtualno sjediti. Bit će tu svega i svačega, tako da će gotovo svaka era u povijesti ovog sporta biti zastupljena adekvatnim vozilima. Staze po kojima ćete voziti su isto tako mnogobrojne, ali ništa dosad neviđeno, makar moramo primijetiti da su ipak više orijentirane prema klasičnom reli utrkivanju. Ne možemo završiti najavu Dirta 3, a da ne spomenemo gymkhana mod koji je uključen u igru. Za one koji o ovom pojmu ne znaju ništa, reći ćemo da će ovaj mod staviti pred igrača seriju vozačkih izazova u obliku raznih akrobacija i skokova koje ćete morati izvesti u kratkom vremenskom periodu. Gymkhanu bi najbolje mogli opisati kao istinski test vozačkog umijeća koje je popularizirao reli vozač Ken Block svojim ludim videima na YouTubeu.
S opcijom igranja za dva igrača off line u split screenu i do osam online, Dirt 3 bi mogao biti kvalitetan i zanimljiv po pitanju njegovog multiplayera. Igrin izlazak je najavljen za drugi kvartal iduće godine, i to za PC, PS3 i Xbox360.