Za sve ljubitelje mješovitih borilačkih vještina i za one koji će to tek postati, imamo samo dvije riječi: Fedor Emelianenko
Jedan od najpopularnijih sportova na svijetu uz već postojeći UFC Undisputed dobit će i svoju virtualnu konkurenciju u obliku EA-ovog MMA. Vratimo se malo u prošlost i prisjetimo se prve igre koja je u sebi sadržavala elemente mješovite borbe, odnosno, kako se to na engleskom, kaže mixed martial arts. Igra se zvala Ultimate Fighting Championship, a pojavila se još davne 2000. godine. Otada je trebalo proći skoro devet godina kako bi taj virtualni pod žanr dobio naslov koja će ponosno predstavljati i taj sport. Ako postoji vrlo dobra, pa i odlična boksačka igra (mislim da ne moram posebno naglašavati o kojoj se igri radi), zbog čega se ne bi mogao napraviti borilački naslov koji bi osim krošea i aperkata uključivao high kickove i poluge.
Led su probili programeri iz THQ koji su sa svojim UFC Undisputedom 2009 uletjeli u savršenom trenutku zbog ogromne popularnosti tog sporta u Sjevernoj Americi te su na taj način uspjeli pridobiti igraču zajednicu, ali i ostvariti zavidan komercijalni uspjeh. Drugi po redu UFC Undisputed 2010 ostao je na tragu originala s nešto izmijenjenim, ali poboljšanim kontrolama. EA će sa svojim prvijencem pokušati preuzeti primat u ovom pod žanru, a samim time i otkinuti dio komercijalnog kolača UFC-u.
Da nešto odmah razjasnimo: UFC je bez ikakve sumnje odlična igra, ali će se većina igrača (nakon dosta sati provedenih uzigru) morati složiti da je njezina najveća mana nedostatakindividualnosti. Pod tim mislimo na činjenicu da svakog borca možemoubaciti u nekoliko postojećih kategorija. Ako odlučimo igrati s kickboxerom,on se neće uvelike razlikovati od bilo kojeg drugog borca isteborilačke vještine, a isto to vrijedi i za kategoriju hrvača. Ustvarnosti, svaki borac se kreće i bori na sebi svojstven način unatočtome što koriste istu borilačku vještinu. Upravo je to element gameplaya koji je EA Sports MMA ponajviše razvijao i na koji je najviše pazio.
Shodno tome, EA je i najavio da će pokušati učiniti svakog borca unikatnim, što i nije neki problem s obzirom na to da ukupna brojka istih u igri neće biti prevelika. Ali kako je uvijek svako zlo za neko dobro, moramo naglasiti da su programeri uspjeli, zbog relativno malo boraca, facijalne detalje dovesti korak do savršenstva. Kada kažem korak do savršenstva, stvarno tako i mislim jer lica izgledaju toliko stvarno da imate osjećaj kao da gledate borbu na televiziji.
Kao što smo rekli, grafički aspekt igre je na vrlo visokom nivou, ali to nije 'ono' zbog čega ćemo (ili nećemo) voljeti igrati ovu igru. Najvažniji element za ovakav žanr igara jesu njezine kontrole i pitanje jesu li one dovoljno intuitivne ili ne. Mi se nadamo da će MMA imati kontrole složene kako treba, za razliku od prvog UFC-a gdje su upravo kontrole najviše podbacile. Uz lakšu kontrolu, hvatanje, bacanje i držanje protivnika, trebalo bi biti ljepše i preciznije izvedeno. Zato je EA razvio sustav koji detektira sektorsku štetu za svaki i najmanji dio tijela. Tako će, primjerice, ako igramo s kickboxerom i cijelo vrijeme protivnika udaramo u vanjski dio bedra, ono prije ili kasnije, svakim novim udarcem boljeti vašeg protivnika sve više i više. To će dovesti do većeg štićenja tog dijela tijela te time otvoriti mogućnost za napad na nebranjeni dio.
Nakon svega viđenog, veliko je pitanje hoće li fanovi mješovitih borilačkih vještina ostati vjerni UFC-u kao jedinom predstavniku na tom polju ili će se prebaciti na MMA. Neki će se možda odlučiti za MMA jer će htjeti zaigrati s najvećom zvijezdom u tom sportu Fedorom Emelianenkom kojeg u UFC-u nema, dok će neki ostati pri starom ili zbog navike ili zbog nekih očitih nedostataka EA-ovog naslova. Nakon gotovo dvije godine razvoja, možemo kazati kako MMA ide u dobrom smjeru, ali to nećemo sa sigurnošću moći znati sve do otprilike kraja listopada, kad bi se MMA trebao pojaviti za konzole nove generacije.