Europska komisija je u četvrtak odobrila plan ulaganja u proširenje Istarskog ipsilona, čime je otvoren put za tu investiciju u iznosu od 165 milijuna eura
Europska komisija je u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama, odobrila plan Hrvatske da produlji ugovor s društvom Bina-Istra o koncesiji za Istarski ipsilon.
Time je, uz istovremeno ograničavanje narušavanja tržišnog natjecanja, dano zeleno svjetlo za ulaganja u iznosu od 165 milijuna eura. 'Produljenjem koncesije za Istarski ipsilon potaknut će se regionalni rast i ulaganja te istodobno povećati sigurnost građana i smanjiti zagušenje prometa. Našom odlukom omogućuje se proširenje autoceste, uz istodobno ograničavanje mogućeg narušavanja tržišnog natjecanja', izjavila je povjerenica za politiku tržišnog natjecanja Margrethe Vestager.
Istarskim ipsilonom na temelju dodijeljene koncesije upravlja društvo Bina-Istra u razdoblju do 2027. U ožujku 2018. Hrvatska je Komisiji prijavila produljenje ugovora o koncesiji do 2032. Pod određenim uvjetima koji se odnose na otplatu duga društva Bina-Istra koncesija se može produljiti za još do 18 mjeseci.
Produljenjem koncesije omogućit će se društvu Bina-Istra da financira izgradnju drugog kolnika duljine 28 km na sjeveroistočnoj strani Istarskog ipsilona.
Procjenjuje se da su za to potrebna ulaganja u iznosu od 165 milijuna eura. Komisija je ispitala mjeru u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama za usluge od općeg gospodarskog interesa i pravilima EU-a o javnoj nabavi, prema kojima se društvima pod određenim uvjetima može nadoknaditi dodatni trošak pružanja javne usluge.
U pogledu plana Republike Hrvatske da produlji ugovor o koncesiji za Istarski ipsilon Komisija je utvrdila sljedeće: budući da je Hrvatska izmijenila vrijeme trajanja koncesije, koncesionar neće primiti prekomjernu naknadu; produljenje koncesije razmjerno je iznosu potrebnom za financiranje radova koji su nužni za izgradnju nove trase kolnika.
Komisija je zaključila da se mjerom potiče rast i aktiviraju ulaganja, uz ograničen utjecaj na korisnike autoceste, u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama i o javnoj nabavi. Na toj je osnovi Komisija odobrila potporu Hrvatske koja se dodjeljuje u obliku produljenja koncesije za Istarski ipsilon, priopćila je Komisija.