trgovinski rat

Europska unija uvodi visoke carine na kineska električna vozila

04.07.2024 u 17:10

Bionic
Reading

Europska komisija (EK) je objavila u četvrtak da je, u skladu s objavom iz lipnja, uvela privremene više carine na uvoz električnih vozila (EV) iz Kine, istodobno ističući da razgovori s Pekingom o rješenju cijele situacije još uvijek traju.

Na temelju istrage, Komisija je zaključila da lanac vrijednosti EV-a u Kini ima koristi od nepravednog subvencioniranja, što uzrokuje prijetnju ekonomske štete proizvođačima električnih vozila u Europskoj uniji.

Kako se navodi u priopćenju, automobili BYD ubuduće će podlijegati carini od 17,4 posto, Geely će plaćati 19,9 posto, a SAIC 37,6 posto. Ostali kineski proizvođači automobila plaćat će carine od 20,8 posto, dok se tvrtke koje nisu surađivale u istrazi EU-a o subvencijama suočavaju s carinama od 37,6 posto.

U usporedbi sa stopama koje su unaprijed najavljene 12. lipnja 2024., privremene su pristojbe blago prilagođene prema dolje na temelju komentara o točnosti izračuna koje su dostavile zainteresirane strane.

Konzultacije s kineskom vladom intenzivirane su posljednjih tjedana, nakon razmjene mišljenja između izvršnog potpredsjednika Valdisa Dombrovskisa i kineskog ministra trgovine Wang Wentaoa. Nastavljaju se kontakti na tehničkoj razini s ciljem postizanja rješenja kompatibilnog s WTO-om, koje na odgovarajući način rješava zabrinutosti koje je izrazila Europska unija. Svaki dogovoreni ishod istrage mora biti učinkovit u rješavanju utvrđenih štetnih oblika subvencioniranja.

Ove privremene carine primjenjivat će se od 5. srpnja 2024., najduže četiri mjeseca. U tom roku konačna odluka o carinama mora biti donesena glasovanjem zemalja članica Europske unije.

Ako carine na uvoz kineskih električnih automobila budu usvojene, bit će na snazi ​​sljedećih pet godina.

  • +7
Kineska električna vozila Izvor: Profimedia / Autor: SOPA Images / ddp USA / Profimedia

Ovu istragu je najavila Ursula von der Leyen, predsjednica Europske komisije, 13. rujna 2023. tijekom svog govora o stanju Europske unije (SOTEU). Odluka se temeljili na rastućoj zabrinutosti utemeljenoj na dokazima o nedavnom i brzom porastu jeftinog izvoza električnih vozila koja dolaze iz Kine u EU. Komisija slijedi stroge pravne procedure u skladu s pravilima EU-a i WTO-a, dopuštajući svim zainteresiranim stranama, uključujući kinesku vladu i tvrtke/izvoznike, da iznesu svoje komentare, dokaze i argumente.