sustavi zakazali

Facebook prodao oglase koji uspoređuju cjepivo s holokaustom

03.12.2021 u 07:51

Bionic
Reading

Facebook je prodao oglase koji promiču poruke protiv cjepiva, uspoređujući odgovor američke vlade na Covid-19 s nacističkom Njemačkom, dovodeći u pitanje rezultat izbora 2020., pa čak i potičući političko nasilje

Oglase su pokrenule trgovačke tvrtke koje su u posljednjih nekoliko godina potrošile stotine tisuća dolara na Facebook oglašavanje.

U ponedjeljak je Lara Logan s Fox Newsa izazvala bijes usporedbom dr. Anthonyja Faucija s ozloglašenim nacističkim liječnikom poznatim kao 'Anđeo smrti' - otprilike u isto vrijeme kada su se na Facebooku prikazivali oglasi koji su promovirali džemper s natpisom 'Podrijetlom sam iz Amerike, ali trenutno živim u Njemačkoj 1941.'.

Drugi oglas usporedio je uvođenje cjepiva s holokaustom - lažno i smiješno implicirajući da su dio pokušaja masovnog pokolja ljudi. Oglas je pokrenula Facebook stranica pod nazivom 'Ride the Red Wave'. Ranije ove godine stranica je objavila oglase za majicu s riječima: 'Učinite obješene izdajice ponovno sjajnima'.

Prema podacima koje je pregledao CNN, Facebook je od svibnja zaradio više od 280.000 dolara od reklama koje vodi 'Ride the Red Wave'. Stranica ima manje od 10.000 sljedbenika, ali plaćanjem Facebooku ljudi koji vode stranicu mogu potencijalno dosegnuti milijune Amerikanaca.

'Next Level Goods', još jedna stranica, koju vodi druga tvrtka, potrošila je više od 500.000 dolara na Facebook oglase od 2019. Tvrtka redovito koristi Facebook za oglašavanje majica protiv cjepiva. Jedan oglas za kupnju krajem kolovoza promovirao je majicu s natpisom 'Proudly Unpoisoned' pored slike šprice. Tvrtka je platila Facebooku oko 2500 dolara kako bi reklamom protiv cjepiva dosegnula do 450.000 korisnika Facebooka.

Prema podacima Facebooka, oglase su najviše pogledali korisnici Facebooka u Teksasu, Floridi i Kaliforniji. Glasnogovornik Mete, Facebookove matične tvrtke, rekao je da se oglasi koji uspoređuju američki odgovor na Covid-19 s nacističkom Njemačkom, uspoređuju cjepiva s holokaustom i oglas koji sugerira da je cjepivo otrov protive Facebookovoj politici dezinformacija o cjepivima.

Međutim, s obzirom na to da su se ovi oglasi koji krše pravila prikazivali na njegovoj platformi, Facebookovi sustavi za otkrivanje očito su ovog puta zakazali.