Kao što sam u najavi igre PES 2012 i obećao, danas ću to obećanje ispuniti. Nova FIFA 12 bi se uskoro trebala pojaviti u svim boljim multimedijskim dućanima, a sve detalje te razloge zašto bi ovo trebala biti najbolja FIFA dosada saznajte u narednim rečenicama
Krenimo s jednim faktom koji glasi ovako. Otprilike treba proći četiri do pet godina kako bi se nešto krucijalno promijenilo u ovakvim tipovima igara zbog toga što EA pokušava zaraditi što više novca od postojećeg igrinog enginea odnosno kada prodaja (čitaj: zarada) počinju padati. Ipak, na sveopće iznenađenje, u novoj FIFA-i nalazimo nekoliko elementarnih promjena koje su poboljšale ovu ionako odličnu igru.
Sjećate li se vremena kada biste pritiskom na gumb za uklizavanje natjerali svog igrača da krene u animaciju u kojoj klizećim startom pokušava izbiti loptu protivničkom igraču, ali to ne radi neoprezno, kako sudac ne bi slučajno dosudio slobodan udarac, pokazao žuti ili crveni karton ili pokazao na bijelu točku?! E pa, sve navedeno možete očekivati u novoj FIFA-i.
Osim toga, EA Sports je za novu igru odlučio malo poštimati gameplay elemente koji se ponajviše tiču obrane odnosno načina na koji obrambeni igrači zaustavljaju i odnose se prema protivničkim napadačima kako bi sve učinili još realnijim. Jedna od najvećih gameplay novina nove FIFA-e zasigurno je 'Player Impact Engine' koji simulira elemente kao što su težina, snaga i agilnost svakog pojedinog igrača na terenu. Kada se dva igrača nađu u kontaktu, igračev fizikalni model i simulirana fizika odlučuju o tome koji će iz njega izaći kao pobjednik.
Nećemo više morati trpjeti rigidne animacije i rutine koje se temelje isključivo na statističkim vrijednostima, već ćemo moći svjedočiti različitim ishodima (ovisno o situaciji na terenu i igračevim atributima) na koje utječu elementi kao što su kondicijska pripremljenost i izdržljivost. Fizički jaki igrači kao što je primjerice Liverpoolov Andy Carroll uspjet će se oduprijeti naletima fizički inferiornijih igrača koji mu prilaze s leđa, ali niti spomenuti napadač se neće moći obraniti od dobro tempiranog klizećeg starta koji je, ako se kvalitetno izvede, najveća obrambena moć.
Demonstracija moćne igrine fizike vidljiva je i u elementima kao što su ozljede igrača. Naime, ukoliko se dogodi nekakav neoprezni start i igračeva noga pretrpi udarac ili on samo nezgodno padne, dio igrinog eginea koji je zadužen za fiziku iskalkulirat će igračevo stanje te će se ponašati sukladno tome. To ne znači da će prilikom neopreznih startova pucati noge na sve strane, ali ovisno o snazi sudara ovisit će i težina eventualne ozljede. Ne moram posebno naglašavati kako će počinitelj grubljeg prekršaja snositi određenu reperkusiju, što u prijevodu znači minimalno žuti, a za teža 'zlodjela' i crveni karton.
Obrana bi se trebala igrati nešto lakše nego u prijašnjim nastavcima, što znači da ćete dobrom i kvalitetnom obranom relativno lako doći u priliku suparniku prodati brzu kontru. To je ipak lakše reći nego učiniti jer da biste protiv jakog napada uspjeli odigrati kvalitetnu obranu, bit će potrebno puno vještine i vježbe. Još jedna zanimljiva novotarija krije se u pokazivaču igračeve snage koja će sada imati puno veću ulogu u samom gameplayu nego dosad. Primjerice, ako vaš igrač glumi mrtvaca na terenu i jedva stoji na nogama, pokušaj trčanja mogao bi ga koštati ozljede zadnje lože te ga na taj način izbaciti iz momčadi na neko dulje vrijeme. Ipak, treba vidjeti kako će ovaj sustav funkcionirati kada odigramo nekoliko uzastopnih utakmica s istom ekipom.
Igranje napada bi također moglo biti jednostavnije nego u prijašnjim nastavcima prvenstveno zbog preciznijeg sustava dodavanja koji će vam omogućiti da loptu u zadnji tren dodate suigraču ili ju bezobrazno podvalite u prazan prostor. Osim klasičnih igrinih modova, tu je naravno i multiplayer koji će kupnju ovog naslova učiniti još primamljivijom.
Kako stvari stoje u ovom trenutku, ljubitelji FIFA-e imaju se čemu veseliti zbog svih gameplay poboljšanja koja je nova FIFA 12 uvela. Na izlazak igre nećete morati još dugo čekati jer bi se ona trebala pojaviti 30. rujna 2011. za PC, PS3 i Xbox 360.