RPG SAVRŠENSTVO

Final Fantasy XIII

12.01.2010 u 15:56

Bionic
Reading

Jedna od najpoznatijih i najpopularnijih japanskih RPG franšiza dobila je svoj trinaesti nastavak

Final Fantasy XIII će se pojaviti i za konzolu Xbox360, što dosad nije bio slučaj jer je bio PlayStationova ekskluziva. Iako je igra već izašla u Japanu, i to sredinom prosinca prošle godine, u Europi i Americi bi se trebala pojaviti 9. ožujka. Final Fantasy je svoj ugled i veliku popularnost kod igrača stekao još davnih dana, od svojeg sedmog nastavka, da bi se nakon toga svaki novi čekao s velikom pozornošću i nestrpljenjem. Upravo je sedmi nastavak mnogim igračima ostao u sjećanju kao jedan od najboljih iz te franšize, ali i kao jedna od najboljih RPG igara općenito. Ono što je toliko privuklo igrače iz cijelog svijeta je zanimljiva priča koja u principu nije povezana s prošlim nastavkom i, naravno, sustav borbe, odnosno filigranski razrađen RPG sustav napredovanja.

Ono što nam prvo padne u oči kod najnovijeg nastavka je njegova fenomenalna grafika. Kada kažemo fenomenalna, uistinu tako i mislimo. Toliko detalja i poligona ne samo na likovima, već i na okolini odavno nismo vidjeli u jednoj igri, a kamoli u jednom RPG-u. Njihova lica, odjeća i obuća, a ponajviše kosa, izgledaju kao da je grafika prethodno prerenderirana, a ustvari je to čisti in-game! Prave prerenderirane sekvence, sukladno tome, izgledaju čak pomalo zastrašujuće dobro! Treba naglasiti da će verzija igre za Xbox360 vjerojatno izaći na dva dvostruka DVD-a i možda grafički neće biti toliko spektakularna kao na PS3, čisto zbog ograničenog kapaciteta medija.

Nakon što smo grafički aspekt igre apsolvirali, idemo se posvetiti gameplayu i samom sustavu borbe. Final Fantasy XIII se u usporedbi s prošlim nastavcima relativno promijenio u nekim segmentima gameplaya - i dalje vodite grupu svojih junaka, ali ćete se ovog puta više koncentrirati samo na jedan lik kada su u pitanju borbe, što je pomalo razočaravajuća činjenica, dok će ostatak vaše grupe voditi odličan AI. Sama borba se izvodi u realnom vremenu, a koliko ćete poteza moći izvesti kada na vas dođe red, ovisi o tome koliko imate tzv. action pointsa. Kako u igri ne vodite samo jednog junaka, nego ih u pravilu imate nekoliko, neke borbe, odnosno protivnike neće biti moguće pobijediti ako ne koristite comboe i summone. Summoni su sposobnosti vašeg junaka da prizove određena pojačanja u obliku životinjskih ili sličnih kreatura, s kojima značajno povećavate svoju borbenu moć. Onaj tko kaže da se u borbi ne treba taktizirati i razmišljati nekoliko koraka unaprijed laže, jer katkad mogu trajati i po pola sata ukoliko imate nekakvog jačeg protivnika ili bossa.

Igra teče vrlo linearno, ali u ovom slučaju to nije nikakav minus. Napredovanje kroz samu priču i bildanje vašeg junaka su linearni, no to vam, ponavljamo, ni u jednom trenutku neće zasmetati iako možda sami više preferirate sand box vrstu igara. Da biste završili igru, uzimajući u obzir dosadašnje nastavke, slobodno možete računati na minimalno pedesetak sati igranja, i to pod pretpostavkom da ste upoznati s mehanikom, jer ukoliko niste, trebat će vam neko vrijeme da se uhodate i prokužite kako sustav borbe funkcionira. A sustav borbe je sve samo ne jednostavan i lagan. Zvuk je tipičan za japanske RPG naslove - malo žešći i brži tempo muzike za vrijeme borbe i laganiji i sporiji za vrijeme istraživanja dodatno naglašavaju visoku produkciju ovog naslova. Voice acting je bez mana, a tko razumije japanski, dodatno će se moći uživjeti u priču.

Final Fantasy XIII je bez ikakve sumnje vizualno jedna od najljepših igara. Kada se tome dodaju sve ostale kvalitete, počevši od same priče pa do gameplaya, muzike, efekata, voice actinga, brzog učitavanja, ne preostaje nam ništa drugo nego se nakloniti programerskom studiju Square Enix koji je napravio igru o kojoj će se nakon njenog izlaska još dugo, dugo pričati…

 

 

 

Final Fantasy XIII
Final Fantasy XIII