Predsjednik saborskog Odbora za obranu Franko Vidović komentirao je u Novom danu N1 televizije pad vojnog MIG-a u utorak. Vidović kaže kako se takve stvari događaju i bolje opremljenim vojskama i da ne vidi kakva bi bila odgovornost ministra u ovom konkretnom slučaju.
U posljednjih 26 godina u Hrvatskoj je palo pet zrakoplova. 'Sretan sam što nije bilo stradalih, civilnih žrtava ni štete na objektima. Nadam se da će se piloti koji su prevezeni na promatranje u Zagreb brzo oporaviti i da neće biti posljedica na njihov daljnji život, kazao je Vidović.
Smatra da su to su stvari koje se događaju i u najbolje opremljenim vojskama svijeta.
'Zrakoplovi zbog sile teže tendiraju tome da padnu', dodao je Vidović. Mišljenja je da je zrakoplovu starom 40 ili 50 godina teško utvrditi zamor materijala…
'Može na pisti biti sto posto ispravan, ali u roku od tri minute može otkazati nešto i mislim da se to i dogodilo”, kaže Vidović. Nisu mu poznati rezultati istraga o prijašnjim padovima zrakoplova i helikoptera Kiowa. Dodaje i kako smatra da bi podatke, kad se istrage završe, trebalo objaviti, ali da to očito nije praksa Ministarstva koje informacije daje na kapaljku.
Većinu podataka je dobio iz medija iako je tajnica odbora kontaktirala ministarstvo.
'Čuli smo ministra koji se usred pressice o padu zrakoplova obrecnuo na zastupnike koji su povrijedili, valjda, njegov lik i djelo. Ministar nije mogao utjecati na pad zrakoplova i što se tiče ovoga on može još pet mandata biti ministar, nažalost što se tiče svega ostalog ne može biti više nijedan dan', kaže.
Mišljenja je da ministar Damir Krstičević svjedobrno nije trebao dati ostavku. 'On može utjecati kako će izgledati zrakoplovna baza, kakva će biti disciplina, ali ne može utjecati na svaki pojedini sustav. Ne mislim da bi ministar zbog situacije u kojoj su poštovane procedure trebao davati ostaku. Drugo bi bilo da su piloti morali poletjeti pod prisilom u poluispravnom zrakoplovu. To bi onda bila situacija za ostavku', naveo je Vidović.
Novi zrakoplovi, francuski Rafalei bi trebali početi stizati u prosincu 2023. i do kraja 2024. svi bi trebali biti u Hrvatskoj, a Vidović misli da će odmah svi biti u uporabi.