Za kampanju na društvenim mrežama na nedavnim predsjedničkim izborima najviše je potrošio pobjednik izbora Zoran Milanović, a GONG u petak ocjenjuje kako finalni financijski izvještaji pokazuju da je napravljen korak naprijed u prikazu troškova takvog oglašavanja, ali i da nisu u potpunosti realno prikazani
"Finalni financijski izvještaji nakon predsjedničkih izbora pokazuju kako je napravljen korak naprijed ka cjelovitijoj slici izbornih kampanja na društvenim mrežama. Međutim, i dalje ima velikog prostora za napredak. Baš kao i preliminarna izvješća, ni finalna ne prikazuju u potpunosti realne troškove oglašavanja na društvenim mrežama, a tijek novca teško je pratiti", navodi GONG u priopćenju.
Ukupno za kampanju na društvenim mrežama potrošeno 1,5 milijun kuna
Stoga je Državno izborno povjerenstvo (DIP) pozvao da kod ispunjavanja financijskih izvještaja stranaka i kandidata inzistira na pravilnom i potpunom unosu troškova za političko oglašavanje na društvenim mrežama.
Prema financijskim izvještajima, navodi GONG, na nedavnim predsjedničkim izborima za izbornu kampanju na društvenim je mrežama ukupno potrošeno nešto više od 1,5 milijun kuna.
Troškove je prijavilo sedam kandidata, a ostali, navodi GONG, ili nisu imali kampanju na mrežama ili je nisu prijavili po novim pravilima.
"Stvarni ukupni potrošeni iznos sigurno će biti veći kad i ako Miroslav Škoro ispravno navede troškove za oglašavanje na društvenim mrežama", ističe GONG.
Za kampanju na društvenim mrežama, prema službenim izvješćima, najviše je potrošio Zoran Milanović - 903.500 kuna, a Grabar-Kitarović znatno manje - 575.100 kuna.
Najmanje potrošio Dario Juričan
"Od onih koji su imali kampanju na mrežama najmanje je potrošio Dario Juričan – 4506 kuna. Nedjeljko Babić i Mislav Kolakušić nisu prijavili troškove društvenih mreža, a kako ni u bazama podataka samih društvenih mreža nije moguće pronaći njihove oglase, možemo zaključiti da nisu vodili službenu kampanju na mrežama", navodi GONG.
Kao najčešće pogreške kod prikazivanja troškova GONG izdvaja to da se troškovi za društvene mreže nisu prikazali u posebnoj kategoriji, da su prikazani za sve mreže zajedno ili u pogrešnoj kategoriji.
Ističe kako bi DIP morao redovito provjeravati podatke iz arhiva političkih oglasa društvenih mreža s podacima o troškovima za društvene mreže iz službenih financijskih izvještaja stranaka i kandidata te reagirati na uočene nepravilnosti.