Ante Gotovina na svečanom otvaranju luke Gaženica
Izvor: Pixsell / Autor: Dino Stanin/PIXSELL
Ante Gotovina na svečanom otvaranju luke Gaženica
Izvor: Pixsell / Autor: Dino Stanin/PIXSELL
OTVARANJE LUKE U ZADRU
Ministar Siniša Hajdaš Dončić pustio je u promet luku Gaženicu, investiciju vrijednu 143 milijuna eura, a koja će zajedno s kamatama koštati državu ukupno dvije milijarde kuna. Trajektni promet iz stare zadarske jezgre premješten je u Gaženicu, a zadarski otoci bit će povezani s kopnom brodskim putničkim linijama. Otvorenje je bojkotirao dio načelnika otočnih općina, kao i čelnici Zadra i Županije, no pojavio se general Ante Gotovina
Dio načelnika otočnih općina uputio je priopćenje u kojem navode da bojkotiraju otvaranje zbog toga što još uvijek nisu uvedene sve linije prema njihovim zahtjevima, a kao i gradska zadarska vlast, protestiraju zato što je izgrađen privremeni putnički terminal umjesto zgrade koja je bila predviđena prema prvom projektu i koja je trebala koštati oko 50 milijuna kuna.
Puštanje Gaženice u promet bojkotirali su i zadarski gradonačelnik Božidar Kalmeta i zadarski župan Stipe Zrilić, no na otvaranje su došli general Ante Gotovina i ministar obrane Ante Kotromanović, izvijestio je Večernji list
Bojkotiranje Gaženice
Općine Preko, Kukljica, Pašman i Tkon protive se preseljenju trajektnog prometa u luku Gaženica s obzirom na to da ona nije dovršena kako je predviđeno prvotnim projektom arhitekta Nikole Bašića, a on je uključivao i izgradnju kompletno opremljenog putničkog terminala. Poručili su da nema potrebe za toliku žurbu s otvaranjem trajektne luke jer privremena odgoda u konačnici neće štetiti projektu, a uvelike će utjecati na život i svakodnevne potrebe otočana, izvještava portal 057.info.hr
Ljute se jer ih se, kako tvrde, dovelo pred gotov čin, a većina mještana nije ni upoznata s režimom plovidbe, kao ni s autobusima koji voze iz ili u luku Gaženica.
'Smatramo da bi od nadležnih institucija bilo u najmanju ruku korektno da su o tome na vrijeme izvijestili nas kao čelnike općina i naše mještane. Nedopustivo je da se plovidbeni red sazna tek tri dana prije početka prometovanja nove brodske linije 409 (Preko - Poluotok) kad znamo da je more naša jedina poveznica s kopnom i da upravo o toj liniji umnogome ovise školske i radne obveze otočana, jer je većina njih usmjerena upravo zadarskom Poluotoku', stoji u prosvjednom pismu koje potpisuju načelnici spomenutih općina.
Naglasili su svoje razočaranje jer Agencija za obalni i linijski pomorski promet nije prihvatila njihov prijedlog plovidbenog reda za liniju 409 te smatraju da je nužno više linija koje bi povezivale Preko i Poluotok. 'Štoviše, Agencija je u dogovoru s nadležnim Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture samostalno donijela plovidbeni red, s kojim se mi, predstavnici otočnih općina na Ugljanu i Pašmanu, ne možemo složiti jer on dovodi u pitanje budućnost života na otoku i egzistenciju otočnog stanovništva. Stoga, zbog svega što se događalo u proteklom razdoblju, neprihvaćanja naših prijedloga i općenitog nerazumijevanja otočne problematike od nadležnih institucija, većina predstavnika lokalne samouprave otoka Ugljana i Pašmana neće nazočiti današnjem svečanom otvaranju luke Gaženica', zaključili su u svom pismu nezadovoljni načelnici.
Među načelnicima koji bojkotiraju otvaranje Gaženice nema Duška Vidova, SDP-ovog načelnika Općine Kali. Dožupan Božidar Longin i član Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar izjavio je da 'neće doći u Gaženicu otvarati kontejnere', otkriva 075.info.hr. Još nije poznato hoće li se na otvorenju pojaviti zadarski gradonačelnik Božidar Kalmeta, a on je, uostalom, 4. svibnja 2009. kao prvi čovjek Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture otvorio radove u toj luci.
Upravo je zbog Gaženice Kalmeta bio na meti kritika jer je cijena pristupne ceste Zadar 2 od prvotne porasla za 160 posto, odnosno s 250 na fantastičnih 660 milijuna. Danas svog nasljednika, ministra Sinišu Hajdaša Dončića optužuje za šlamperaj i nesposobnost jer otvara Gaženicu iako još nije izgrađena zgrada putničkoga terminala. Do završetka manje putničke zgrade zamijenit će je montažna građevina.
Prozvani Hajdaš Dončić odgovorio mu je da je u Hrvatskoj i previše 'obrovaca', ciljajući na velebnu zgradu terminala koja je bila zamišljena izvornim projektom.
Kalmeta je također zamjerio Hajdašu Dončiću to što sav trajektni promet namjerava s Poluotoka preseliti u Gaženicu, na što mu je ovaj odgovorio: 'Pa nećemo valjda ostaviti trajekte u gradu kad imamo luku u koju je uloženo više od milijardu kuna državnoga novca, a i Kalmeta je bio prvi za to da se sav trajektni promet preseli u Gaženicu', podsjetio je Hajdaš Dončić.