Grčka je vlada u ponedjeljak potpisala prvi veliki privatizacijski sporazum s njemačkim operaterom zračnih luka Fraportom, kojim se toj kompaniji u najam i na upravljanje dodjeljuje 14 regionalnih zračnih luka na grčkim otocima. Još od 2010. godine privatizacije su ključni uvjet međunarodnih kreditora za financiranje Grčke. Atena je dosada prodajom državne imovine namaknula samo 3,5 milijardi eura, u odnosu na početno zacrtanih 50 milijardi.
'Potpisivanje ugovora... jako je važno i predstavlja snažnu poruku svima da grčko gospodarstvo stječe povjerenje tržišta', zaključio je u priopćenju čelnik grčke privatizacijske agencije HRADF Stergios Pitsiorlas.
Pregovori o najmu zračnih luka pokrenuti su prije pobjede Sirize na parlamentarnim izborima u siječnju ove godine. Siriza je potom zamrznula prodaju imovine da bi je premijer Aleksis Tsipras unatoč otporu sindikata i javnosti ponovo pokrenuo u sklopu trećeg programa kreditiranja.
Fraportu i njegovom grčkom partneru, energetskoj kompaniji Copelouzos, dodijeljeno je u koncesiju na 40 godina 14 zračnih luka u popularnim turističkim odredištima na grčkim otocima, uključujući Krf i Santorini. Do 2020. dvije bi kompanije u njihovo osuvremenjivanje trebale uložiti 330 milijuna eura.
Transakcija će pomoći Grčkoj da prodajom državne imovine u idućoj godini namakne zacrtane oko tri milijarde eura, da smanji razinu duga i potakne silno potrebna inozemna ulaganja nakon šest godina recesije.
'Fraport i Copelouzos ustraju u angažmanu u grčkim regionalnim zračnim lukama - taj će projekt donijeti samo korist Grčkoj i njezinom narodu', ustvrdio je u priopćenju čelnik njemačkog Fraporta Stefan Schulte.
Konzorcij na čelu s Fraportom preuzet će upravljanje zračnim lukama u jesen iduće godine kada će također platiti dogovoreni iznos, dodaje se u priopćenju. Ukupno će u sklopu ugovorene koncesije u luke uložiti 1,4 milijarde eura, navode u HRADF-u.
Fraport će imati većinski udio u konzorciju koji će Ateni plaćati godišnju koncesijsku naknadu od oko 23 milijuna eura.