Neđo Mandić, predsjednik Udruženja za međunarodni transport i logistiku Srbije kazao je u razgovoru za tportal da se gužva na graničnom prijelazu između Hrvatske i Srbije, nastala zbog promjene režima nakon ulaska naše zemlje u Europsku uniju, smanjuje, ali procjene da će se promet teretnim vozilima normalizirati kroz 24 sata smatra nerealnima.
Kolona kamiona, koji prevoze robu iz Turske, Makedonije, Grčke, Bugarske i Srbije prema Zapadnoj Europi, u jednom trenutku bila je duga i 15 kilometara. Neđo Mandić kaže da je kolona sada (četvrtak ujutro) duga oko osam kilometara. Na ulaz u Hrvatsku iz Srbije se čeka između 12 i 15 sati.
'Očekivali smo da će s promjenama režima na granici doći do zastoja, dan dva, ali nitko nije očekivao da će gužva biti ovolika', kazao je Mandić. Možda je na smanjenje gužve utjecalo i to što su iz Udruženja za međunarodni transport i logistiku Srbije, pozivali srpske vozače da izbjegavaju granični prijelaz Bajakovo- Batrovci i da se ako voze u Italiju upute preko Mađarske i Slovenije.
'Ipak na granici je zapeo veliki broj vozača iz Turske i Bugarske koji ne mogu promijeniti mjesto izlaska iz zemlje jer im je ruta kretanja navedena na dokumentima prilikom ulaska u zemlju', objasnio je Mandić.
Pomoćnik šefa smjene pogranične policije na Bajakovu Adrijan Kompeš, izjavio je jutros za 'Blic' da, prema njihovoj procjeni, gužva neće raščisti još najmanje nekoliko dana.
'Gužve su velike i bit će još dva-tri dana. Problemi su u sustavu špedicije', rekao je Kompeš.
Što se tiče štete koju prijevoznici trpe Madić objašnjava da to nije tako lako izračunati pomalo revoltiran što se javnost olako razbacuje ciframa.
'Nije šteta 300 eura po danu, ako je 200 eura namijenjeno za gorivo, cestarine i siatlo. To su troškovi. Realna šteta je 100 eura po kamionu po danu čekanja', naglašava Mandić i dodaje da veću štetu od toga trpe samo hladnjače.