Svi pokazatelji prometne nesreće na vijaduktu Krpani upućuju na zaključak da je pojava ledene kiše od tunela Krpani prema čvoru Gospić izravni uzrok prometne nesreće, koja se dogodila prošle subote, no stanje na kolniku toga jutra nije upućivalo na zamrzavanje kolnika i pojavu ledene kiše, pa se zato nije provelo preventivno posipanje objekata, piše, uz ostalo, u Izvješću Stručnog povjerenstva HAC-a
Prometna nesreća na dionici autoceste A1 od Maslenice do Svetog Roka ispred tunela Krpani dogodila se u subotu, 30. studenoga, oko 6,15 sati, a Izvješće Stručnog povjerenstva HAC-a, nakon utvrđivanja činjenica HAC-ova Služba za odnose s javnošću danas je uputila medijima.
Ista služba je, uz Izvješće, dostavila i Izdvojeno mišljenje Petra Cote, također člana Stručnog povjerenstva, koji se nije složio u cijelosti s ostalim članovima te potpisuje mišljenje da su „na temelju dostavljene vremenske prognoze (Državnog hidrometeorološkog zavoda, do subote u 7 sati, za Liku), zimski uvjeti trebali biti proglašeni za noć s petka na subotu, iz čega proizlazi da je promet motornim vozilima koja nemaju propisanu zimsku opremu i teretnim automobilima s priključnim vozilom, trebao biti zabranjeni“.
U slučaju pojave ledene kiše, nastavlja Cota, predmetna dionica autoceste A1 prema zakonskim odredbama mogla se zatvoriti za promet, a trebao je biti uveden i drugi stupanj pripravnosti kada je temperatura zraka oko 0 Celzijevih stupnjeva, uz mogućnost oborina te pojave poledice, jer se time sprječavaju poledice na opasnim mjestima, između ostalog na kolnicima mostova i propusta.
Iz Izvješća Stručnog povjerenstva HAC-a proizlazi i da se nisu proveli preventivni radovi jer je kolnik između 5 i 6 sati toga jutra bio suh, bio je i zadovoljavajući postotak soli u otopini na kolniku, točka smrzavanja kolnika se kretala oko -5 stupnja Celzijevih, a temperatura kolnika između 0 i -1 Celzijevih stupnjeva, s temperaturom zraka koja je bila u blagom porastu iznad 0 Celzijevih stupnjeva.
Vezano za potez Uprave Hrvatskih autocesta - Održavanje i naplata cestarine (HAC-ONC) koja je u ponedjeljak, 2. prosinca ponudila ostavku svom osnivaču, Upravi HAC-a, u priopćenju se ističe da Uprava HAC-a "nije htjela prihvatiti ostavku dok izvještaj stručnog povjerenstva ne bude gotov. Na temelju podataka iz Izvještaja, koji je obuhvatio aspekte svih službi, jasno je da se nije radilo o propustu sustava i funkcioniranja zimske službe, već se radi o pojedinačnom operativnom propustu, stoga uprava HAC-a nije donijela odluku o opozivu članova Uprave HAC-ONC“, ističe se u priopćenju.
Također piše da je „na ostalim mjerodavnim službama, MUP-u i Državnom odvjetništvu, da utvrde točan uzrok nesreće, te je li navedeni propust bio ključan za nastanak nesreće, dok je uloga Stručnog povjerenstva HAC-a bila utvrđivanje jesu li poduzete sve potrebne mjere po protokolima o zimskom održavanju autocesta".
Uprava HAC-a je također od Uprave HAC-ONC-a zatražila da se nedostaci utvrđeni ovim izvještajem otklone u što kraćem roku.
Odnosi se to, između ostalog, i na podatak iz Izvješća da je meteorološka stanica vijadukta „Krpani“, odnosno sonda i senzor te meteorološke stanice, u kvaru od 29. svibnja 2012. godine, te da po važećem ugovoru s tvrtkom „Telegra d.o.o.“ iz Svete Nedjelje nije bilo dovoljno sredstava za zamjenu uništene sonde na meteorološkoj stanici.
Do dana 6. rujna 2013. izvođač nije uklonio utvrđene nedostatke, te mu je poslana požurnica, na što je izvođač radova 15. studenoga 2013. poslao zahtjev za produljenje roka trajanja ugovora u kojem, kako piše u izvještaju, „priznaje da njegovom greškom radovi nisu završeni u predviđenom roku“.
Jedan od zaključaka je i da „dopunska statička prometna signalizacija, znak opasnosti A28 – poledica“ – nije bila postavljena sukladno operativnom programu radova održavanja autocesta u zimskom razdoblju te da je, prilikom povratka sa zadnje ophodnje, ophodar na pojavu lagane kiše koju navodi u svojoj izjavi, a imajući u vidu parametre o stanju kolnika i vremenskim uvjetima „trebao ponoviti obilazak dionice“. Zato je Stručno povjerenstvo dalo preporuku da se češće provodi kontrola rada ophodara i operatera u svim uvjetima rada, a pogotovo u zimskoj službi i na svim dionicama provede analizu stanja elastične odbojne ograde.