Prije nekoliko godina vjerojatno niste uopće obraćali pozornost na simbol hashtag (#) koji na standardnoj tipkovnici dijeli mjesto s brojkom 3. Međutim, nakon uspona društvenih mreža, hashtag je svugdje, čak i na Facebooku gdje nema praktičnu funkciju, ali bi uskoro mogao imati
Kao što je poznato, hashtag se najviše koristi na Twitteru, a služi za označavanje i grupiranje poruka vezanih uz neku konkretnu temu, odnosno njihovo stavljanje u određen kontekst. Znači, ako netko objavi tvit s hashtagom #epic (kojim želi staviti naglasak na nešto izvanredno i vrijedno pažnje), klikom na njega izlistat će vam se i ostali najnoviji tvitovi s istim hashtagom.
Premda se pojavio još u vrijeme online chat servisa, hashtag su popularizirali upravo tviteraši, a prvi je put na toj društvenoj mreži upotrijebljen 2007. godine. Twitter je kasnije povezao hashtagove s rezultatima pretraživanja te ih uključio u trending topics, odnosno popis tema o kojima se trenutačno najviše raspravlja.
Mogućnosti primjene mnogobrojne su, bez obzira na to tvitate li privatno ili profesionalno. Primjerice, ako ste tvrtka koja organizira neku konferenciju ili događanje, kreiranjem jedinstvenoga hashtaga za taj događaj omogućavate korisnicima da lakše prate informacije o njemu, a oni će vrlo vjerojatno u konverzaciji na tu temu početi koristiti isti hashtag.
Također je vrlo zahvalno sredstvo novinarima za praćenje specifičnih globalnih ili lokalnih zbivanja, bilo da je riječ o prosvjedima u nekoj zemlji ili pak dodjeli Oscara. Hashtag može poprimiti i zabavan karakter, odnosno tviteraši ga koriste i za označavanje internih šala te diskusija koje 'kuži' samo uzak krug ljudi.
Premda oko kreiranja hashtaga nema prevelike filozofije, treba pripaziti na nekoliko stvari:
- hashtag treba biti kratak i ne bi smio prelaziti 20 znakova (i tada je već predugačak); dugim hashtagom ograničavate broj preostalih znakova u tvitu, čime ograničavate i ostale korisnike koji ga žele upotrijebiti.
- nemojte koristiti više od dva-tri hashtaga u tvitu; u suprotnome tvit djeluje poput spama te u konačnici izgleda ružno i prenatrpano.
- kada koristite hashtag koji se sastoji od više riječi, one moraju biti spojene, a pritom se preporučuje pisanje velikih slova za svaku novu riječ, primjerice #DodjelaOscara bolje je nego #dodjelaoscara.
- hashtag ne trpi dijakritičke znakove, što znači da ste pri njihovu kreiranju 'osuđeni' na englesku abecedu.
Ako vam je potreban jedinstven hashtag, odnosno riječ koja će označavati nešto vrlo specifično, svakako provjerite postoji li već isti. Sigurno ne želite upotrijebiti izraz za svoj događaj ili kampanju koji već koristi netko drugi.
Ne koristite hashtag za konverzaciju i tvitove izvan konteksta na koji se odnosi sam hashtag. Kada koristite hashtag u profesionalne svrhe, odnosno za konkretnu kampanju ili događaj, osmislite ga dobro, jer je njegova promjena tijekom trajanja događaja vrlo loš potez.
Ako je moguće, uvrstite hashtag u samu rečenicu jer time štedite prostor. Primjerice: #DodjelaOscara ove godine nije donijela prevelika iznenađenja. Svakako pratite o čemu se tvita pod hashtagom koji ste kreirali i uključite se u konverzaciju!
Hashtag se koristi i na drugim društvenim mrežama, poput Instagrama i Tumblra, a iz nekog razloga počeo se pojavljivati i na Facebooku, premda u tom slučaju nije klikabilan. Međutim, uskoro bi se to moglo promijeniti. U medijima se, naime nedavno pojavila informacija da Mark Zuckerberg navodno planira uvođenje funkcionalnosti hashtaga – kako bi se postovi na Facebooku mogli lakše pretraživati i indeksirati pomoću novog pretraživačkog alata, Graph Searcha.
Međutim, kako će to sve izgledati, još je pod velikim upitnikom s obzirom na to da postovi korisnika na Facebooku imaju različite razine privatnosti, za razliku od Twittera na kojemu je većina sadržaja javna i samim time pogodnija za pretraživanje putem hashtaga.
P. S. Vrlo duhovito objašnjenje hashtaga dao je britanski Guardian. Svakako pročitajte.