Nakon što je prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić jučer progovorio o uvjetima pod kojima je Vlada spremna dati autoceste u koncesiju, odgovor je stigao i od glavne oporbene stranke HDZ-a. Uz žestoko protivljenje prodaji državne imovine poput Croatia osiguranja i HPB-a, u toj stranci traže i raspisivanje referenduma o davanju autocesta u koncesiju
'Hrvatske autoceste su vlasništvo građana Hrvatske i već desetljećima plaćamo i cestarinu, i PDV i trošarine i naknade za gorivo upravo za izgradnju tih autocesta. Sada se postavlja pitanje zašto je budućnost tog hrvatskog nacionalnog blaga i cestovne neovisnosti dovedena pod upitnik? Postavlja se pitanje zašto Radimir Čačić ne traži partnere za izgradnju, a ne partnere za prodaju? Mi tražimo koncesionare za izgradnju, a ne za prodaju. Hrvatska treba za ulaganja, a ne one koji će otkupljivati nacionalno blago. Hrvatske autoceste su vlasništvo građana i oni imaju pravo odlučivati o tome. Stoga tražimo raspisivanje referenduma o pitanju koncesija na hrvatske autoceste, jer građani koji su vlasnici autocesta moraju odlučivati o njihovoj budućnosti', poručio je na press konferenciji tajnik HDZ-ovog Odbora za gospodarstvo Goran Soldo
Naime, u HDZ-u su uvjereni da će stranci, koji će dobiti koncesije na autoceste, ceste samo 'iskoristiti i izraubati' te se brinuti samo za svoj kapital. Upitno je, poručio je predsjednik HDZ-ovog Odbora za gospodarstvo Zlatko Ževrnja, kolike će biti cestarine nakon što autoceste budu dane u koncesiju, ali i koliko će patiti servisi poput restorana, benzinskih crpki i drugih objekata koji su izgrađeni uz autocestu.
'Naši građani će vjerojatno birati neke druge alternativne pravce, neke državne ceste upitne sigurnosti i na taj način ih izlažemo i pogibelji. Kako će na to reagirati turisti? Danas turisti u Njemačkoj i Švicarskoj znaju da su u Hrvatskoj kvalitetne autoceste i to je jedan od elemenata koji ih motivira da posjete Hrvatsku', kazao je Ževrnja.
212864,210016,209219,175659
Međutim, ne muči HDZ-ovce samo davanje autocesta u koncesije, nego i prodaja državnih poduzeća poput Croatia osiguranja i HPB-a. U gospodarskom programu Kukuriku vlade, podsjeća pritom predsjednik HDZ-ovog Odbora za financije Goran Marić, spominje se samo restrukturiranje javnih i državnih poduzeća, ali ne i njihova prodaja.
'Croatia osiguranje i HPB su dvije jedine kreditno-financijske institucije u državnom vlasništvu i one predstavljaju posljednju crtu obrane financijskog suvereniteta Hrvatske i sada se trebamo toga odreći. Ni jedna vlada ako to radi, ne radi to u nacionalnu, već u korist nekih drugih', kazao je Marić
HPB, kazao je Marić, ne treba prodati nego samo dokapitalizirati, a za prodaju Croatia osiguranja za dvije milijarde kuna reče da sigurno nije u nacionalnom interesu. 'Prodati Croatia osiguranje za dvije milijarde kuna u uvjetima kad ta tvrtka ima toliku nacionalnu tradiciju, tvrtku koja ima milijardu kuna depozita u drugim poslovnim bankama, koja ima dvije milijarde kuna tehničkih pričuva i koja ima imovinu vrijednu šest do sedam milijardi kuna – to nije u nacionalnom interesu. Osim toga, CO je opasno prodavati, jer se zna da je suvlasnik 50 posto obveznog mirovinskog fonda i drži državne obveznice', poručuje Marić
Opasna je i teza, nadodao je, da Hrvatska ne zna upravljati svojom državnom imovinom. 'Hrvatska zna upravljati imovinom, samo je u pitanju odabir ljudi. Do sada je hrvatska politika najviše griješila u odabiru onih koji su upravljali državnom imovinom. Njome se upravljalo neozbiljno, ali koliko je neozbiljna sva politika, govori i činjenica da do danas nitko nije popisao državnu imovinu', zaključio je Marić, valjda zaboravivši da je pritom kritizirao i bivšu HDZ-ovu vlast koja također nije napravila popis imovine.