Nema džabe ni u stare babe, kaže narodna mudrost koju je ministar Siniša Hajdaš-Dončić odlučio provesti u djelo na slučaju jučer otvorenog tunela Sveti Ilija
Od prve mine pa do otvaranja prošlo je devet dugih godina, promijenili su se vlasnici, a bome i vlast Ive Sanadera koja je obećala da će prolaz kroz tunel biti besplatan.
Projekt vrijedan petsto milijuna kuna nakon višedesetljetnog iščekivanja konačno je povezao Zabiokovlje i Makarsko primorje. I sad kad se to konačno dogodilo nema veselja, jer tunel nije 'mukte'.
Zato su za HDZ-ovi gradonačelnici i načelnici s jedne i druge strane planine odlučili prosvjedovati. U Imotskom vlast osigurava besplatne autobuse za dolazak na prosvjed, a na čelo koordinacije stavio se aktualni župan Zlatko Ževrnja (HDZ).
Anti Sanaderu, predsjedniku županijskog HDZ-a, posebno je zasmetalo to što je tunel otvoren potiho. Mora biti da mu je nedostajao domjenak u organizaciji Fimi Medije na kojoj bi klapa 'zapivala' odu tvrdoj stini, guslar opjevao građevinare, projektante, premijera i Nobela što dinamit izmisli, nakon čega bi Dujomir Marasović pozvao pedere s transparentom, da bi na kraju sve završilo feštom oko bogata stola.
Organizatori tvrde da će naplata tunela učiniti veliku štetu turizmu ljudima iz primorja. Mora biti da je onda ona počinjena i zadnjih stotinu godina, koliko će još malo proći od izgradnje prvog hotela u Makarskoja tunela tada nije bilo. Kako onda objasniti činjenicu da je svakog ljeta sve više gostiju?
Zaboravljaju načelnici s obje strane Biokova da izgradnja i održavanje tunela košta i da to netko treba platiti. Navikao je HDZ dijeliti šakom i kapom jer nije bilo njegovo nego naše. Zato i danas plaćamo danak politici druga Tita koju je provodio HDZ, a svodi se na 'malo njima, malo više nama'.
Ako načelnici općina i gradova s jedne i druge strane misle da bi tunel trebao biti besplatan, onda bi trebali razmisliti i o tome da, recimo, parkiranje u Brelima, Baškoj Vodi i Imotskom tijekom cijele godine bude džabe za sve!
No ta ideja teško će proći, jer ni tunel ni parkiranje nisu socijalna kategorija. Onaj tko kupi ENC imat će popust, onaj tko ne kupi, može okolnim putem malo dulje ili kroz tunel malo skuplje. Izbor postoji, a iskustvo nam je pokazalo da je besplatna vožnja najskuplja.
Doduše, kad je vlast u Hrvatskoj u pitanju, garancije da će i ona koja se plaća biti jeftinija - nema.