U povodu nalaza inspekcije te, kako kažu, dirigiranih napada medija i osobito lokalnih političara, Stručno vijeće u zadnje vrijeme često prozivanog istarskog Zavoda za hitnu medicinu oglasilo se priopćenjem iznoseći i neke od problema aktualne reforme zdravstva, kao što je neosnivanje Centara obiteljske medicine pri Domovima zdravlja te ne pripajanje Službe sanitetskog prijevoza, koja je u Istarskoj županiji pod kapom Domova zdravlja, županijskom Zavodu hitne medicine
'Ministarstvo zdravlja temeljem stručnog i inspekcijskog nadzora utvrdilo je kako u Zavodu za hitnu medicinu Istarske županije nije bilo nikakvog stručnog ili organizacijskog propusta', podsjećaju iz Stručnog vijeća te navode kako Zavodi za hitnu u Republici Hrvatskoj danonoćno pružaju hitnu medicinsku pomoć građanima u izvanbolničkim uvjetima.
'Zavodi nisu ti koji imaju ili trebaju imati 'dežurne ambulante' u nepokretnim objektima koje bi radile 24 sata i ambulantno liječili korisnike zdravstvenih usluga, već je to u nadležnosti Domova zdravlja. Zavod za hitnu medicinu Istarske županije u svim ispostavama ima prostore i potrebnu opremu u skladu s zakonom (NN 42/11 čl.4-5), ali nema nepokretne (ambulantne) ekipe i koliko god bilo ekipa u jednom gradu, može se desiti da u tim prostorijama nema nikoga. Hitna medicinska služba, kao ni odjeli hitne medicine u bolnicama, nisu zamjena za ambulante opće ili obiteljske medicine', ističu u Stručnom vijeću, ujedno pojašnjavajući kako su reformom opće medicine Domovi zdravlja postali uglavnom 'iznajmljivači prostora i firme za obračun režijskih troškova korisnicima prostora'.
'Ideja o postojanjima Doma zdravlja kao centralnog mjesta za pružanje primarne zdravstvene skrbi građanima sasvim je nestala te je time, u svijetu priznati koncept doma zdravlja Andrije Štampara, potpuno uništen', navodi se u priopćenju, u kojem se napominje i da je reformom zdravstva od 2008. zadaća Hitne službe rad na terenu i u kući pacijenta, u bolnicama osnivanje objedinjenih hitnih prijema, a u Domovima zdravlja osnivanje Centara obiteljske medicine.
'U Istri je planirano osnivanje šest Centara obiteljske medicine i jednog izvanbolničkog hitnog prijema u Umagu. Nažalost konstatiramo da je reforma izvršena polovično i da se Centri obiteljske medicine kao ni hitni prijem u Umagu nikad nisu osnovali. Iz tog razloga Hitna medicinska služba svakodnevno je u nezavidnom položaju i obavlja poslove neformiranih centara obiteljske medicine. Takav način rada stvara dodatni stres te ne čudi nezainteresiranost mladih ljudi za rad u hitnoj službi', otvoreno navode članovi Stručnog vijeća dodajući da se slažu s čelnicima Bujštine u pogledu toga da građani sjevernog dijela Istre trebaju imati ambulantu koja bi radila 24 sata i u koju bi građani uvijek mogli doći, no istovremeno i ustvrdivši i kako 'to nije niti u zakonskoj, a time niti organizacijskoj nadležnosti Zavoda za hitnu medicinu Istarske županije.
Upozoravaju i da nije bio prihvaćen prijedlog Stručnog vijeća Istarskoj županiji kao osnivaču Zavoda, da se sanitet pripoji Zavodu, a što je zbog efikasnosti već učinjeno u šest županija.
'Stoga predlažemo još jednom našem osnivaču da razmisli o pripajanju sanitetskog prijevoza Zavodu za hitnu medicinu Istarske županije radi bolje učinkovitosti u hitnom i sanitetskom zbrinjavanju građana i radi racionalnijeg trošenja sredstava iz proračuna (NN 150/08 Zakon o ZZ čl. 79), a ne pripajanju hitne medicinske službe domu zdravlja', navodi se zaključno u priopćenju Stručnog vijeća Zavoda za hitnu medicinu Istarske županije.