ALIBI NESPOSOBNE VLASTI

Hoće li jeftinije parkiranje uistinu biti jeftinije?

13.03.2014 u 16:01

Bionic
Reading

Cijeli Zagreb postaje parkirališna zona, pojeftinjuje parkiranje u gradskim garažama za dva tjedna, a nakon toga trebale bi pasti cijene u svim zonama. Vijest o jeftinijem parkiranju plasirao je jučer gradonačelnik Milan Bandić kazavši kako će pasti cijene karata na svim razinama. Izuzev garaža, koje bi trebale pojeftiniti u roku od dva tjedna, odgovora na ostala pitanja poput kada će se pojeftinjenje dogoditi, za koliko će biti niže, koliko će to biti više ili manje prihoda za Zagrebparking, zašto bi se parking naplaćivao u cijelom gradu i, u konačnici, hoće li to uistinu većem broju građana biti jeftinije - nema

Ana Preost, direktorica Zagrebparkinga, tek je kratko poručila kako je sve u 'fazi izrade za koju je zadužena radna skupina' te kako će se 'više znati za dva do tri tjedna kroz koja će se osluškivati i što o svemu misle građani'.

Željko Marušić, prometni stručnjak, kaže kako pozdravlja svako pojeftinjenje u recesijskim vremenima, ali dodaje kako je ovo alibi-mjera nesposobne vlasti u kojoj su građani tek na trećem mjestu.

'Na ovaj način gradonačelnik priznaje svoju nesposobnost jer je donosio odluke o povećanju cijena parkinga, pogodovao je krupnom kapitalu jer su u centru zatvarana parkirališna mjesta na kojima su sepojavile terase kafića, a ljude se s njih usmjeravalo i u privatne garaže poput one Tome Horvatinčića na Cvjetnom trgu. Tek nakon svega toga on pokazuje interes za građane. Došli smo u situaciju da parkinzi po drugoj zoni zjape prazni, a taj apsurd je nastao zbog nesposobnosti onih koji takve stvari uređuju.

Ljudi su osiromašeni, a parkiranje je preskupo. Svako pojeftinjenje pozdravljam kao što pozdravljam i naplatu u cijelom gradu, ali na to treba pristati samo uz jedan uvjet – da se smanje godišnja izdvajanja prilikom plaćanja registracije automobila. No to se neće dogoditi i ovo je novi udar jer će sada, vjerojatno, veći dio građana parkiranje plaćati dvostruko i pitanje je hoće li im u konačnici biti jeftinije', ističe Marušić.

Smatra kako je Zagreb nedovoljno iskoristio svoja otvorena parkirališta, posebno ona uzdužna koja su ocrtana, iako praksa u Europi, posebice u Njemačkoj, pokazuje da je bolje kad nisu.

'Gotovo 60 posto parkirnih mjesta u Zagrebu čini uzdužno parkiranje. Za razliku od recimo Berlina ili Frankfurta, ona su striktno ocrtana pa se zna dogoditi da su na trinaest metara ucrtana dva mjesta, a realno mogu stati tri auta. Uz to naplata parkiranja se može vršiti i po dužini automobila, što također ne bi bila naša izmišljotina. Odredi se nekoliko kategorija jer nije svejedno vozite li Smart, Opel Corsu ili Mercedes C klase', napominje Marušić.

Ivan Dadić, profesor s Prometnog fakulteta, napominje kako Zagreb danas ima oko 500 vozila na 1000 stanovnika, što je više nego u Beču i evidentno je da problem s parkiranjem postoji.

'Problem parkiranja može se riješiti samo kvalitetnijim javnim prijevozom i jeftinijim taksijem. Ovo drugo se već dogodilo. Spusti li se cijena parkinga u prve dvije zone, to će neminovno izazvati probleme za stanare koji žive u njima jer će se na najfrekventnijim mjestima u vrijeme najvećih migracija događati da oni neće moći pronaći parking i o tome će svako trebati povesti računa. Širenje parkirnih zona na cijeli grad neće riješiti pitanje parkiranja i to mi se prije svega čini kao politička odluka za prikupljanje novca', zaključuje Dadić.

310127,320968,318672,230194