Predsjednica ORaH-a Mirela Holy danas je na predstavljanju stranačkog prijedloga politike znanosti i obrazovanja rekla da on uključuje predškolski, osnovnoškolski, srednjoškolski i visokoškolski te segment znanosti i tehnologija, a inovacije će razraditi u posebnoj politici, poručivši kako obrazovanje, znanost, tehnologije i inovacije moraju biti ključni nositelji razvoja u Hrvatskoj
'To je nama jedna od prioritetnih politika jer ukoliko se gleda koja su društva uspješna i u gospodarskom smislu to su ona društva koja imaju visoku razinu i znanosti i obrazovanja i tehnologija i inovacija', rekla je Holy. Istaknula je da znanost i obrazovanje moraju biti ključni segment održivog razvoja društva jer bez kvalitetne obrazovne i znanstvene politike ne možemo računati na to da ćemo imati održivi i pametni razvoj društva.
Holy je kazala da je ORaH-ov prijedlog vrlo opširan dokument od gotovo 300 stranica, te da je napravljena vrlo kvalitetna i detaljna analiza. Najavila je da će za nekoliko dana taj dokument biti objavljen na ORaH-ovim web stranicama i otvorena javna rasprava.
ORaH-ovu politiku znanosti i obrazovanja na tribini u Zagrebu predstavili su članica predsjedništva te stranke Marina Biti i voditelj ORaH-ovog Podforuma za znanost i obrazovanje Ivan Buljan.
Istaknuli su kako je prijedlog obrazovne i znanstvene politike ORaH-a usklađen s prioritetima Strategije Europa 2020 te kako rezultati detaljno provedene analize upozoravaju na nedovoljnu pripremljenost hrvatskog odgojnog, obrazovnog i znanstvenog sustava za ostvarenje ciljeva europske razvojne strategije.
ORaH predlaže niz proaktivnih mjera koje trebaju doprinijeti popravljanju takva stanja među kojima su povisivanje obveznog obrazovanja s osam na devet godina kroz sustavno i cjelovito uvođenje obvezne i besplatne predškole uz plansko osiguravanje prostornih i kadrovskih uvjeta, viši stupanj prilagođavanja sustava strukovnoga obrazovanja potrebama tržišta rada i reviziju načina implementacije Bolonjskog procesa te uvođenja čitavoga niza socijalno inkluzivnih mjera. Posebno se upozorava na potrebu obuzdavanja nefunkcionalnoga širenja administrativnog aparata, a na štetu prohodnosti i funkcionalne usmjerenosti cijeloga sustava.
Glavne pokretačke poluge ORaH-ove politike obrazovanja i znanosti čine tzv. implementacijski programi. Riječ je o pet programa koji nose nazive SAPERAUDE, PLURALIS, ORION, NIKOLA TESLA i GALILEO, pri čemu se svaki pojedini program strukturira kroz pakete međusobno usuglašenih mjera i aktivnosti.