Izgradnju rampe za garažu Tome Horvatinčića trenutno ne priječe samo prosvjednici koji danonoćno dežuraju, nego i pravna zavrzlama u Varšavskoj na broju šest. Ispod te zgrade trebao bi biti prolaz koji bi povezivao samu garažu i ulazno-izlaznu rampu. Tomo Horvatinčić uspio je otkupiti 900 kvadrata te zgrade, no deset kvadrata nije. Kaže da je riječ o kriminalu i čistoj ucjeni
Odvjetnica Zvjezdana Znidarčić Begović koja zastupa suvlasnika podrumskog prostora na toj adresi, dr. Stanimira Vuka Pavlovićarekla je za tportal da je njezin klijent prije godinu dana kupio taj podrumski prostor za deset tisuća eura po kvadratu.
Prostor ne misli prodati Horvatinčiću iz principa, pojasnila je odvjetnica. Vuk Pavlović, koji radi na američkoj klinici Mayo i sin je uglednog hrvatskog filozofa Pavla Vuka Pavlovića, tražio je povrat nacionalizirane imovine. Njegova obitelj bila je vlasnik tiskare na Cvjetnom trgu, koju je Horvatinčić srušio. Vuk Pavlović od 1997. traži povrat svoje imovine i taj je proces i danas u prvostupanjskom postupku.
'Moj je klijent kupio podrumski dio nakon što je protuzakonito srušena tiskara nastojeći štititi svoje interese', rekla je Vuk Pavlovićeva odvjetnica, indirektno ukazujući da je deset kvadrata kupljeno kako bi se pritisnulo Horvatinčića
Njemu glavobolje dakle ne zadaju samo prosvjednici već i imovinsko-pravna zavrzlama u Varšavskoj 6. Naime, drugi dio podruma u vlasništvu je nekoliko osoba koje traže denacionalizaciju. Horvatinčić dakle niti taj dio podruma ne može kupiti dok ne bude jasno tko su mu vlasnici, a utvrđivanje toga bi na sudu, prema riječima Znidarčić Begović, moglo trajati tri do četiri godine.
Odvjetnica upozorava kako je Grad Zagreb, koji u dogovoru s Hoto grupom financira gradnju rampe u Varšavskoj, dobio lokacijsku dozvolu za te radove iako je postupak žalbe i dalje na Upravnom sudu.
'Nije to u redu, ne kažem da je protuzakonito, no trebalo je čekati odluku Upravnog suda', rekla je Znidarčić Begović. Istaknula je kako je Grad krenuo u izgradnju u Varšavskoj, a da nisu znali hoće li i kada rampa biti u funkciji, jer ako Horvatinčić ne uspije otkupiti podrumske prostorije u Varšavskoj 6, rampa i garaža neće biti povezane. 'Rampa će tada služiti kao sanjkalište', ironična je odvjetnica.
Horvatinčić: To je ucjena i kriminal!
Tomo Horvatinčić ovu cijelu priču naziva kriminalom i čistom ucjenom. 'Ako ja imam 900 kvadrata u toj kući i netko kupi deset, kako se to drugačije zove nego ucjena', rekao je za tportal. Kaže da je odvjetnica Znidarčić Begović izgubila sve sudske sporove kojima je pokušala zaustaviti rušenje tiskare na Cvjetnom.
Horvatinčić je ipak uvjeren da problem u Varšavskoj 6 neće zaustaviti njegov projekt te da nema potrebe za razmišljanjem o novoj lokaciji za ulazno-izlaznu rampu. Kaže da se na sudu vodi parnica o razvrgavanju vlasništva Vuk Pavlovića nad podrumom u Varšavskoj.
'Uspjet ćemo se nagoditi, ipak je Vuk Pavlović džentlmen, bez obzira na sve', rekao je Horvatinčić. 'Mi imamo lokacijsku dozvolu za prolaz ispod Varšavske 6 i ako treba, sud će to riješiti', rekao je i zaključio kako je u ponedjeljak svu dokumentaciju svojevoljno predao USKOK-u.
Garaža ni na nebu ni na zemlji
Postavlja se pitanje koje su uopće opcije ako propadne gradnja rampe u Varšavskoj? Prema zakonu, stambene zgrade moraju imati osigurana parkirališna mjesta, a u zgradi na Cvjetnom bit će 50 stanova. Prva opcija, da se iz garaže izlazi na Gundulićevu ulicu kroz zgradu Stomatološkog fakulteta, propala je jer se suvlasnici nisu složili oko prodaje Horvatinčiću.
Izlaz na Varšavsku mogao bi biti upitan, dok je izlaz na Ilicu, u zoni u kojoj je promet dozvoljen samo tramvajima, i Hotovim kamionima, u razini znanstvene fantastike.
Tomašević: Garaže uopće ne mora biti
Tomislav Tomašević, predsjednik Zelene akcije, smatra kako garaže uopće ne treba biti. 'Za stanare se može zakupiti javna garaža na Tuškancu ili parkirališna mjesta na otvorenom. Nas se ne tiče kako će Horvatinčić i Grad riješiti ovaj problem', rekao je Tomašević. Pojasnio je kako Zelena akcija i Pravo na grad imaju dva zahtjeva: da ulaz u garažu ne bude u Varšavskoj, koja je pješačka zona, ili da garaže uopće ne bude.
Kaže da odustajanje od izgradnje garaže nije neizgledno, s obzirom da je to spomenuo i aktualni dogradonačelnik Ivo Jelušić. Tomašević ističe da se bez obzira na pravnu zavrzlamu u Varšavskoj 6 prosvjedi nastavljaju i ako Horvatinčić otkupi cijelu zgradu.
Druga lokacija nije njihova briga
Pokušali smo doći i do mišljenja Davora Jelavića, pročelnika gradskog Ureda za graditeljstvo, o potencijalnoj novoj lokaciji za ulazno-izlaznu rampu. Sam Jelavić se nije oglasio, no poručeno nam je da je samo Varšavska u nadležnosti Grada, jer je Grad investitor. Ako ta opcija propadne, na Horvatinčiću je da se snađe. Grad više s tim nema veze