Janafov obnovljeni i modernizirani Terminal Žitnjak za naftne derivate, u koji je uloženo 372 milijuna kuna, pušten je danas u rad.
Radovi u sklopu rekonstrukcije i dogradnje Terminala Žitnjak obuhvatili su rekonstrukciju vagonskog pretakališta i postojećih spremnika, izgradnju novog auto punilišta i pet novih spremnika pojedinačnog kapaciteta 20 tisuća prostornih metara.
Završetkom izgradnje ukupni skladišni kapacitet podignut je na 142 tisuće prostornih metara te je Terminal Žitnjak trenutno jedan od najsuvremenijih terminala za naftne derivate u regiji i kao takav regionalno središte za prihvat, otpremu i skladištenje naftnih derivata za potrebe državnih robnih rezervi i komercijalnih korisnika.
Terminal je u rad pustio ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak koji je učinjeno na Terminalu Žitnjak ocijenio impresivnim. Podsjetio je da je radovima na Žitnjaku Janaf okončao investicijski ciklus započet 2009. godine u ukupnom iznosu većem od jedne milijarde kuna, koji je realiziran Janafovim sredstvima. Vrdoljak je istaknuo važnost činjenice da su izvođači radovi na Žitnjaku i drugim Janafovim lokacijama domaće tvrtke.
Najavio je i nove investicije koje bi, kako je rekao, trebale omogućiti pretvaranje Janafova terminala Omišalj u izvoznu luku.
Vrdoljak kaže kako je sadašnja Vlada preuzela "hrđavi Janaf", usporedivši to s preuzimanjem također, kako je rekao, "zastarjele i hrđave države" te rekao da za popravak takva stanja treba vremena.
"Što smo napravili od Janafa, to ćemo i od naše lijepe države", zaključio je Vrdoljak.
Ministrica graditeljstva i prostornog uređenja Anka Mrak Taritaš istaknula je da je terminal na Žitnjaku, koji je u drugoj vodozaštitnoj zoni, izgrađen u skladu s najvišim ekološkim standardima. Dodala je da je gradnja novih spremnika pokazatelj da se u Hrvatskoj ipak u primjerenom roku mogu realizirati velike investicije.
Predsjednik Uprave Janafa Dragan Kovačević smatra kako je obnova terminala na Žitnjaku impozantni projekt kojeg se ne bi postidio nitko u svijetu i Europi jer je, uz terminal u Omišlju, riječ o jednom od najmodernijih europskih terminala i koji je uz to izveden u rekordnom roku od devet mjeseci.