Stavovi građana prema članstvu Hrvatske u Europskoj uniji su stabilni i potpora se nalazi na gotovo istoj razini na kojoj je bila i prije šest mjeseci, kada je održan referendum o članstvu, pokazalo je istraživanje koje je agencija Ipsos puls provela za Delegaciju Europske unije u Hrvatskoj
U ukupnoj populaciji potpora ulasku u EU nalazi se na 53 posto, dok je 38 posto građana protiv članstva. Od građana koji bi izišli na hipotetski referendum, 61 posto podržava ideju članstva u EU-u, dok je 34 posto njih protiv. Najveća potpora ulasku je u Istri, dok je najmanja, zanimljivo, na sjeveru Hrvatske.
Dragan Bagić iz Ipsos pulsa je kazao da je općeniti osjećaj prema Europskoj uniji najpozitivniji, u posljednjih šest godina, od kada provede istraživanja za Delegaciju Europske unije u Hrvatskoj.
Bez obzira na to što se preferencije građana prema ulasku Hrvatske u EU nisu promijenile, kazuje Bagić, porastao je broj građana koji su zabrinuti za budućnost EU-a, zbog krize u Grčkoj, kao i krize samog eura. 'Građani misle da je kriza u Europi gora nego u SAD-u, kao i da EU sporije izlazi iz krize', priča Bagić te dodaje da je porastao i broj građana koji misle da institucije EU-a nisu efikasne u odnosu na istraživanje prošle godine. 'Pored svega toga ipak imaju veće povjerenje u europske nego u domaće institucije', naglasio je istraživač Bagić.
Nadalje, istraživanje Ipsos pulsa pokazalo je i da se nakon završetka pregovora poboljšao dojam na koji EU tretira Hrvatsku. Sada građani misle da su zahtjevi koji dolaze iz Bruxellesa za naše dobro.
Još uvijek čak 31 posto građana smatra da ćemo imati više štete nego koristi od ulaska u EU, a podijeljena su i mišljenja o tome hoće li se standard života popraviti. Čak i oni koji su za ulazak Hrvatske u EU ne očekuju porast životnog standarda u kratkom roku.
Velika većina smatra da će doći do porasta cijena komunalnih usluga i živežnih namirnica', navodi Bagić i dodaje da je to najveći strah. Također, uobičajen je stav da naše gospodarstvo nije dovoljno pripremljeno za ulazak u članstvo. Građani još uvijek unatoč brojnim informativnom kampanja misle da nisu dovoljno informirano o posljedicama članstva te je još uvijek postoji prisutan osjećaj da se ne zna što se to ispregovaralo.