Danas će prugom preko Zagreba i Vinkovaca proći promotivni kombinirani teretno-putnički vlak austrijskih tvrtki koje žele poslovne partnere uvjeriti da je od Ljubljane do Istanbula moguće prevesti teret za 37 sati vožnje
Sada se ta dionica prolazi za čak 60 sati, jer vlak ide kroz pet država i tri različita sustava elektrovuče. Premda čelnici željezničkih tvrtki s područja bivše Jugoslavije taj potez prezentiraju kao otvaranje poslovnih granica, praktično je riječ o ulasku inozemnih operatera na pruge u regiji.
Budući da će se 33 posto teretnoga željezničkog prometa iduće godine morati ponuditi tržištu, pa i inozemnim operaterima, već se odvija dio te priče koja bi mogla znatno ugroziti HŽ Cargo, tvrtku kći Hrvatskih željeznica koja upravlja teretnim prometom.
'Strancima su interesantni samo taj potez i koridor od mađarske granice do Rijeke, a sve ostalo će ostati našim mukama. Nismo spremni za liberalizaciju teretnog prometa, jer je prosječna starost naših vagona 32 godine. Bez ulaganja u 15 novih lokomotiva nemamo šanse konkurirati inozemnim tvrtkama i to je jedna od ključnih točaka s kojima smo istupili prema državnom vrhu', kaže za Slobodnu Dalmaciju Branko Kreš, član Saveza za željeznicu i predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara.