Stalni sudski vještak

Husinec o problemu kod Zapadnog kolodvora, gdje je poginulo dijete: Potrebna je kompletna rekonstrukcija

11.03.2025 u 15:21

Bionic
Reading

Nakon jučerašnje tragične vijesti o smrti dječaka kod Zapadnog kolodvora u Zagrebu ponovno se počelo postavljati pitanje o nesigurnosti željezničkog prijelaza koji spaja Črnomerec i Trešnjevku

Prijelaz kod Zapadnog kolodvora u Zagrebu, koji spaja Ulicu Republike Austrije i Magazinsku ulicu, već godinama predstavlja opasnost jer ga građani često koriste da bi si skratili put. Jučerašnja tragična vijest o smrti 14-godišnjeg dječaka još je jednom pokrenula raspravu o tom prometnom čvorištu. Nažalost, ovo nije prva smrt na tom mjestu, što još više naglašava potrebu za novim rješenjem.

Postoji moderna tehnologija koju Hrvatska - nema

Goran Husinec, stalni sudski vještak, ističe problem zastarjelosti željezničkog sustava u Hrvatskoj.

'To nije tako jednostavno napraviti. Treba napraviti dobru studiju i razviti moderan sustav upravljanja prometom. Kao prvo, sva kontrola tog prometa je zastarjela. Danas imamo tehnologiju nadzornih kamera koje pokrivaju cijelo područje kako bi strojovođa mogao vidjeti što se događa na raskrižju. Postoje i razni branici koji onemogućuju prelazak preko pruge na neovlaštenim mjestima', objasnio je Husinec.

Ovaj prijelaz također spaja dva velika zagrebačka kvarta, Črnomerec i Trešnjevku, u kojima živi više od 90 tisuća stanovnika. Možemo! Črnomerec su prije dvije godine na svom službenom profilu na Facebooku objavili rješenje za pothodnik. Naveli su da se radi o bitnoj biciklističko-pješačkoj vezi između Črnomerca i Trešnjevke, a nju prema prometnoj analizi prosječno koristi više od 300 pješaka i biciklista na sat u vršnim razdobljima. Također su dodali da je Grad Zagreb u novom proračunu osigurao sredstva za projekt pješačko-biciklističkog pothodnika, no nakon te objave ništa se nije pomaknulo s mrtve točke.

Problem je puno veći

'Ne može se to riješiti čarobnim štapićem preko noći, ali treba kompletno rekonstruirati oba naša kolodvora. Prolaze kroz centar grada, a to je osjetljivo područje', kazao je Husinec.

Radovi na izgradnji pothodnika i nathodnika još traju. Ipak, može li se napraviti neko privremeno rješenje koje bi osiguralo sigurnost građana?

'Sva ta privremena rješenja nisu baš privremena. Svi nathodnici nisu privremeni jer se ne mogu napraviti preko noći. Mislim da se privremena rješenja ne isplati raditi. Potrebna je kompletna rekonstrukcija. To znači da se mora podići velik komad pruge iznad zemlje da bi se osigurala komunikacija kroz centar grada. Željeznički kolosijeci dijele stari Zagreb na dva dijela. Jednostavno presijecaju centar grada i nemate nikakve prolaze, ni za automobile', pojasnio je složeno stanje u Zagrebu.

Ovakvi radovi obično traju, a Husinec naglašava da je potrebno procijeniti koliko je radnika potrebno za ovakav projekt. Osim toga, potrebno je utvrditi koja je mehanizacija neophodna.

'Jedan pogled može spasiti život'

'Željeznica je zapostavljena poslije ratnih oštećenja pruga. Jako su propale, a u njih se vrlo malo ulaže. Dakle svi naši pružni prijelazi dosta su zastarjeli i upitne kvalitete', zaključio je.

U ovoj godini do sada je na željezničkim prijelazima stradalo devet osoba. Glasnogovornica HŽ-a apelirala je na oprez.

'Kad naiđete na prugu, zaustavite se, pogledajte lijevo i desno. Jedan pogled može spasiti život. Ako vas strojovođa uoči na pruzi, treba mu oko 1500 metara da zaustavi vlak, on jednostavno ne može tako brzo stati. Nemojte računati na to da će vas netko vidjeti', apelirala je na građane glasnogovornica HŽ Infrastrukture.