Usporedo s odlukom Njemačke da će poslati svoje tenkove Leopard u Ukrajinu, švedski ministar obrane Pål Jonson objavio je da Stockholm razmatra donaciju svojih tenkova Ukrajini. Premda nije precizirano, pretpostavlja se da bi Švedska mogla donirati Ukrajini tenkove Stridsvagn 122, lokalnu inačicu njemačkog tenka Leopard 2A5. Donosimo više o glavnom švedskom borbenom tenku koji se od njemačkog originala razlikuje po nekoliko bitnih izmjena
Nakon što je Berlin odlučio osigurati 14 Leoparda 2A6, kao i logistiku i streljivo za Ukrajinu, s krajnjim ciljem oformljenja dviju tenkovskih bojni, Stockholm je izvijestio da razmišlja o doniranju 10 do 12 primjeraka svojih borbenih tenkova Stridsvagn 122. Prema švedskom ministru obrane Pålu Jonsonu, Stockholm bi poslao tenkove u Ukrajinu najkasnije do kraja ove godine.
Švedska vojska u svojem sastavu ima 120 primjeraka tenka Stridsvagn 122, a po uzoru na Leopard 2A5 razvili su ga njemački Krauss-Maffei i švedski Åkers Krutbruk Protection AB. Stridsvagn, što se može prevesti kao 'oklopna kočija', kao i Leopard 2A5 koristi nove tehnologije poput suvremenih sustava za zapovijedanje i upravljanje paljbom, pojačan oklop i dugoročne borbene sposobnosti.
Strv 122, kako se još naziva, izvana se razlikuje od Leoparda 2A5 po francuskim bacačima dimne zavjese GALIX, prostorima za pohranu i otvorima za posadu vozila, pojačanim gusjenicama, reflektorima četvrtastog oblika i sigurnosnim pojasevima. Broj 122 dolazi iz švedskog sustava označavanja tenkova u kojem dva početna broja 12 označavaju kalibar glavnog topa tenka, a zadnji broj označava da je riječ o drugom modelu tenka tog kalibra koji je ušao u službu švedske vojske.
Razlike vidljive izvana
Razvoj Stridsvagna 122 započeo je 1991., nakon što je švedska vlada odbacila projekt Strv 2000 i odlučila nabaviti novi glavni borbeni tenk koji će zamijeniti dotadašnje oklopnjake tipa Strv 101/102 i Strv 103. Tijekom projekta Strv Ny u Švedskoj su testirani američki M1A2 Abrams, prototip francuskog Leclerca i njemački Leopard 2, a potonji je u konačnici pobijedio na testiranju.
Stoga je Stockholm donio odluku da će kupiti 160 primjeraka Leoparda 2A4 kao zamjenu dok se ne pokrene proizvodnja Strva 122. Leopard 2A4 je u švedskoj vojsci dobio oznaku Strv 121, a budući glavni borbeni tenkovi dobili su oznaku Strv 122. Inače, od ukupno 120 Strva 122, njih 29 je proizveo njemački Krauss-Maffei Wegmann, ostalih 91 švedski Bofors i Hägglunds, a zamjenski Leopardi vraćeni su Njemačkoj.
Švedsko-njemački proizvod zadržao je Leopardovu širinu od 3,75 metara dok je težina povećana za samo 350 kilograma. Jedina izvana vidljiva razlika je u tome što švedski tenk ima različite otvore za posadu vozila, a unutrašnjost je promijenjena dodavanjem prostora za pohranu. Vrlo brzo nakon prve inačice Strv 122 nastala je varijanta Strv 122 B te je modernizirana.
Oklop Strv 122B opremljen je dodatnom modularnim AMAP kompozitnim oklopom tvrtke IBD Deisenroth, što pruža zaštitu u radijusu od 360 stupnjeva protiv elektronski formiranih penetratora, protuoklopnih raketnih bacača i improviziranih eksplozivnih naprava. Ugrađen je i obrambeni sustav za zaštitu od kemijskog, biološkog i radioaktivnog oružja (CBRN), a pridodan je i sustav za navođenje koji omogućuje otkrivanje i identifikaciju cilja pomoću laserskog mjerača daljine i termografske kamere, uz kalkulator brzine, udaljenosti i točnosti.
Dizajniran za guste šume i borbu u urbanim okruženjima
Hidraulički sustav navođenja kupole zamijenjen je električnim pogonom, što je također poboljšalo preciznost, a dizajn i izradu topa potpisuje poznata švedska tvrtka Bofors. Temelji se na Rheinmetallovom Rh-120 L/44 glatkom topu kalibra 120 milimetara, a uključen je i francuski raspršivač dimne zavjese GALIX. Također, inženjeri su u Strv 122 ugradili sustav upravljanja i kontrole tenkova TCCS tvrtke Celsius Tech Systems AB, a on pomaže u aktivnoj komunikaciji za bolju suradnju između postrojbi, no postoji i mogućnost korištenja maskirne mreže Barracuda IR, koju proizvodi švedski SAAB.
Posadu tenka težine 62,5 tona čine zapovjednik, strijelac, punitelj topa-vezist i vozač, a kao sekundarno naoružanje koriste se dvije strojnice Ksp m/94 kalibra 7,62 milimetra. Pokreće ga dizelski motor MB 873 Ka-501 od 1500 konjskih snaga, a suspenzija je torzijska. Maksimalna brzina na cesti iznosi 68 kilometara na sat, a domet s punim spremnikom goriva doseže 550 kilometara.
Stridsvagn 122 je dizajniran za borbu u švedskim uvjetima koja uključuje područja s gustom šumom, kao i urbane terene. Uz to, sposoban je pregaziti vodene prepreke dubine do 1,4 metra te ima mogućnost gađanja brojnih ciljeva odjednom, što osigurava posadi da se bori protiv brojnih neprijateljskih vozila bez potrebe za ručnim usmjeravanjem cijevi nakon svakog hica.