Kako se dogodilo da brod 300 metara dugačak i 48 metara širok pogodi u gotovo idealnim vremenskim uvjetima stup mosta Francis Scott Key u Baltimoreu, nakon čega se on urušio, još uvijek je nepoznato i razloge nesvakidašnje nesreće trebala bi utvrditi istraga
Brod Dali, specijaliziran za prijevoz kontejnera, oko jedan ujutro isplovio je na 27-dnevno putovanje iz Baltimorea prema Colobu na Šri Lanci. No plovidba je trajala tek pola sata - do mosta na rijeci Patapsco. Na brodu su, kako je priopćeno, bila i dva peljara/pilota koja su ga izvodila na more.
Juraj Karninčić, umirovljeni kapetan duge plovidbe i predsjednik Udruge pomorskih kapetana sjevernog Jadrana, iza kojega je 35 godina navigiranja svjetskim morima i oceanima na najrazličitijim brodovima, kaže da mu je potpuno neshvatljivo ono što se dogodilo.
'Vidljivost je bila dobra, na brodu je sigurno bio jedan, ako ne i dva peljara. Onuda sam prolazio nekoliko puta, a most je, koliko sam vidio, isti. Na zapovjednom mostu, uz kormilara, oficira i peljara, morao je biti i kapetan. Više sam sklon tome da je u ovom slučaju kumovala ljudska pogreška nego da je zakazala tehnika', kazao nam je Karninčić.
Upitan o kakvoj se ljudskoj pogrešci moglo raditi, naveo je da je moguće da je kormilar pogrešno razumio peljara.
'Naprosto je nevjerojatno da se ovako nešto dogodi', rekao je Karninčić.
Njegov kolega iz iste udruge, također dugogodišnji kapetan i stalni sudski vještak za pomorstvo, koji je želio ostati anoniman jer nema previše detalja o nesreći, nije isključio to da se na brodu dogodio blackout.
'To je situacija u kojoj dođe do zatajenja motora, što je onda onemogućilo upravljanje brodom. Moguće je i da je problem bio s kormilom, ali sve to onda otvara i neka druga pitanja, poput onoga jesu li ili nisu bačena sidra da se brod pokuša zaustaviti. Sve su to samo pretpostavke, a moguće je da je tamo zabranjeno bacanje sidra jer prolaze nekakvi kabeli', kazao je.
Karninčić je pak mišljenja da je, bez obzira na moguću podmorsku infrastrukturu, trebalo baciti sidra.
'Ako je došlo do blackouta, dileme nema - sidra se bacaju bez obzira na ono što je pod morem jer na taj način spašavaš ljudske živote', mišljenja je Karninčić.
Iz Sindikata pomoraca Hrvatske za tportal su potvrdili da na brodu, prema posljednjim podacima i provjerama, nije bilo pomoraca iz Hrvatske i da su posadu uglavnom činili državljani Indije i Šri Lanke.
Grdosija od broda, 95 tisuća bruto tonaže, izgrađena je 2015. godine u brodogradilištu Hyundai u Južnoj Koreji i u vlasništvu je tvrtke Grace Ocean, a koja je, poput tvrtke Synergy Marine, koja njome upravlja, također registrirana u Singapuru. Brod je za plovidbu unajmila danska tvrtka Maersk. Na njemu nije bilo ozlijeđenih, a akcija potrage i spašavanja ljudi koji su se u trenutku urušavanja mosta nalazili na njemu još uvijek traje.
Zanimljivo je to da je Dali imao manju nezgodu 2016. godine u Antwerpenu u Belgiji. Dok je pokušavao napustiti kontejnerski terminal, udario je u dok i pretrpio značajno oštećenje trupa.