Crazy Lazy Clothing
Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić
Crazy Lazy Clothing
Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić
IDEJE ZA POKLON
U prirodi grafičkih dizajnera je neprestano širiti granice kreativnosti. Naša sugovornica upravo je kroz projekt 'Crazy Lazy Clothing' pokazala koliko može i zna. S dvoje prijatelja, Ivenom i Alenom, pokrenula je projekt u kojem klijenti mogu na službenoj stranici naručiti majicu s jednim od motiva koji se nude. Ideja vodilja im je bila: stvoriti vlastite majice kako bi izbjegli vječno hodanje po dućanima koji uglavnom nude identične artikle. Danas svoje proizvode izvoze u Austriju, Sloveniju i BiH, kaže Ana Bušić, jedna od članica ovog mladog, uspješnog tima
Projekt je u samom početku bio shvaćen kao neobavezan, gotovo hobistički, da bi se danas, samo godinu dana poslije, pretvorio u ozbiljan posao.
'Projekt je nastao u kolovozu 2014.godine kao ideja člana našeg tima - Ivena. Razmišljali smo zašto ne bismo sami napravili majice koje želimo nositi, a koje naprosto ne možemo pronaći u dućanima u gradu. Shvatili smo da bismo stvarno mogli pokušati stvoriti vlastite majice. Tada ni slutili nismo da bi to za godinu dana moglo postati ozbiljna poslovna priča', kaže Bušić.
Prodaja i izvan Hrvatske
Mnogi su ih pitali kako je nastalo ime 'Crazy Lazy Clothing', pa nam je Ana objasnila tajnu.
'Svi nas pitaju otkuda ime 'Crazy Lazy'. Moram priznati da je nastalo upravo iz 'čiste lijenosti'. U većini dućana po gradu nude se uglavnom slični odjevni komadi te majice gotovo identičnih motiva i uzoraka. Pomisao na višesatno obilaženje trgovina u kojima se nude uglavnom slični artikli, zadavala nam je glavobolju, a stupanj averzije i lijenosti je samo rastao. Zato smo se odlučili odvažiti i baciti u priču s vlastitim kreacijama. Tako je sve započelo i potom se samo nastavilo kotrljati', objašnjava ova dizajnerica.
Projekt čini troje ljudi, Alen Filipušić koji je financijski menadžer ovog kreativnog tria, a ujedno, kao najstariji, je i 'glas razuma' cijelog tima. Iven Mastin je creative director i fotograf, a Ana Bušić grafička dizajnerica i povremena fotografkinja. Njih troje uspjelo je napraviti brand koji se proširio i u inozemstvo.
'Krenuli smo malim koracima i prvi koji su nas podržali bili su ljudi iz plesnog svijeta, jer sam i sama dio toga. Sve je krenulo od te urbane plesne scene, a kasnije se proširilo na Austriju, Italiju, BiH i Sloveniju. Nakon toga je uslijedila suradnja s Davorom Gerbusom, koji nas je kao pripadnik 'mlađe generacije', približio toj dobnoj skupini. Trenutno nastavljamo u plesnom žanru, podržavajući različite plesne evente, u vidu štandova ili pobjedničkih nagrada, ali se naravno ne želimo ograničavati. Odnosno, spremamo i suradnje van plesnog svijeta', kaže naša sugovornica.
Prihvatljive cijene majica
Iako je sam početak bio veoma težak, danas su zadovoljni prometom koji ostvaruju, a nadaju se da će on upravo u ovo božićno vrijeme biti jači.
'Na tjednoj bazi proda se desetak, petnaestak majica, ali to varira ovisno o sezoni. Recimo, nakon Božića i Nove godine ne možemo očekivati neke velike prihode, ali po izlasku nove kolekcije uvijek ima posla. U ponudi imamo i majice s božićnim motivima, jer naravno, i mi želimo biti dio te božićne priče. Kolekcija se sastoji od novih dizajna i dijelom najuspješnijih prošlogodišnjih, jer nema smisla mijenjati nešto što se ljudima sviđa', rekla je Ana.
U samom početku projekta ljudi su imali opciju naručiti motiv na majicu koji nije bio u njihovoj kolekciji, ali su kasnije odlučili da žele raditi na tome da izgrade novi brand, koji će u svojim kolekcijama sadržavati mnogobrojne dizajne, kako bi omogućili kupcima što veći izbor. Stoga danas postoje različiti motivi koje možete odabrati na službenim stranicama projekta
'Za sada se majice mogu kupiti preko web stranice branda, Facebook pagea, maila ili web shopova (Joy Toy, E Kupi, I Mall) , a surađujemo i sa studijom za printanje T-shirtmanija koji se nalazi u centru Zagreba. Crne i sive majice imaju malo višu cijenu od 119 kuna, jer je print na njih nešto kompleksnije izrade, dok se bijele majice kreću oko 109 kuna. Majice su od 100 posto pamuka, što garantira njihovu mekoću i udobnost - faktor koji mi stavljamo na prvo mjesto', kaže Ana.
Proširenje kolekcije
U planu je već ovog ili, najkasnije, idućeg tjedna, proširenje kolekcije s jednim novim proizvodom.
'U budućnosti planiramo širiti kolekciju. Već ovog tjedna, najkasnije početkom idućeg, planiramo unijeti novi proizvod kako bismo osvježili dosadašnju kolekciju te prošili našu lepezu artikala. Bilo je puno posla i kreative oko toga. Budući da smo pred vratima izlaska te kolekcije, reći ću vam da se radi o posebnim torbama koje su nešto urbanijeg karaktera', tumači kreatorica.
Bušić smatra da je u Hrvatskoj teško pokrenuti samostalan posao, jer je potrebno puno kreative i ulaganja, a ako želiš stvoriti neki 'poznati' brand, moraš na tome raditi duže vrijeme te održavati konstantnost kvalitete kako bi zadobio povjerenje kupaca. No istovremeno je protiv uvjerenja da mladi mogu uspjeti samo ako odu iz Hrvatske, jer se ovdje ima što raditi ako si predan, radišan i strpljiv.