Sonyeva konzola sljedeće generacije je konačno stigla u ruke - gamera
Uređaj o kojemu se priča već dugo vremna od danas je konačno dostupan - prije par sati izašao je Sonyev PlayStation 4. Ove ponoći (po američkom vremenu) započela je službena prodaja onoga o čemu će se. htjeli mi to ili ne, pričati sljedećih pet godina. Opremljen novom generacijom hardvera, kao i po mnogima najboljim Dual Shock kontrolerom do sada, PS4 je spreman započeti ono što mnogi nazivaju sljedećom generacijom konzolaškog gaminga. Prvi na popisu promotora ovog velikog dana je, očekivano, Sony sa svojom This is For The Players reklamom.
"This is For The Players" nije samo ime reklame. Sama arhitektura novog PlayStationa, za razliku od njegovog prethodnika, koncentrirana je prije svega oko igrača i video igara. Dok je prošli PS3 imao čitav niz multimedijalnih zvonaca i zviždaljki poput Blu Ray playera, ovaj sve stavlja na zadnje sjedalo, te igračima nudi osnovno iskustvo koje svaka konzola u krajnjoj liniji i treba raditi - gaming. Kako bi dokazali moć i eleganciju svoje konzole, ljudi iz Sonya iskoristili su i čuveni Late Night With Jimmy Fallon, te dali svoju uzdanicu u ruke čuvenog voditelja i njegovog "ko-recenzenta" rappera Ice-T-a.
Kao što se vidi iz priloženog isječka, Sonyevo korisničko sučelje ima dosta veliki potencijal. Pitanje je, doduše, hoće li biti u cijelosti iskorišteno. Podsjetimo se, kontroleri prošle generacije imali su relativno slabo iskorišten žiroskop, a konzola je u jednom trenu dobila i periferiju Move, čija tehnologija je do neke mjere integrirana u novi kontroler. Igre nove generacije, kao i njihovi developeri, pokazati će hoće li svi ovi zanimljivi elementi postati standard kada spominjemo konzolaški gaming. Uključio ih Sony ili ne, očito je kako je današnji događaj zapravo proslava dugo planiranog uspjeha u inicijalnoj reklamnoj kampanji, kao i prednarudžbama. Naime, u samoj pretprodaji u SAD-u postignut je broj od milijun rezerviranih (i kupljenih) jedinica.
Što se startnog popisa ekskluzivnih igara za PS4 tiče, on uključuje pucačinu Killzone: Shadow Fall, arkadu Knack, akcijsku slagalicu Contrast, kao i indie pucačinu Resogun. Popis će se tijekom idućih par dana proširivati sa standardnim portovima next gen uspješnica, kao i nekoliko naslova koje priređuju veterani PlayStationa poput Naughty Doga.
Naravno, lansiranje nove platforme nije prošlo bez poteškoća. Prema Sonyevoj pretpostavci 0,2% prodanih jedinica imaju problem sa HDMI ulazom, o čemu smo više pisali jučer. Također, inicijalne recenzije launch naslova poput Killzone: Shadow Falla su u najbolju ruku slabe. Microsoft, koji svoju konzolu planira izdati za sedam dana očekivano likuje nad ovime, te tvrdi kako će njihova konzola imati uvjerjivo bolje naslove. Ovo je, napominjemo, tipično marketinško prepucavanje koje je karakteristično za svaku generaciju konzola.
Presudni faktor koji će u konačnici bilo kojoj platformi odnjeti pobjedu je izlazak korisnicima u susret i kvalitetan popis igara. Niti jedan komad hardvera niti reklame ne može spasiti igraću platformu na kojoj se ne možete niti kvalitetno igrati. Sony, zahvaljujući velikim izdavačima, kao i čitavom nizu nezavisnih developera, ovog se posla radosno planira primiti. PlayStation 4 konzola u Hrvatsku dolazi tijekom prve polovice iduće godine i pretpostavljamo da će joj se cijena kretati oko 3400 kuna, odnosno nešto manje od 500 eura. Ako ju odlučite uzeti u inozemstvu, njezina cijena trebala bi se kretati oko preporučenih 400 eura, što je, recimo to tako, prihvatljivije.