Oni koji nisu napustili Zagreb sa zadnjom zvonjavom školskog zvona, osuđeni su na ljeto s raskopanim ulicama i tramvaje koji ne idu svojom rutom zbog radova na tračnicama. Krajem lipnja i u srpnju u isto vrijeme odvijaju se radovi na nekoliko frekventnih prometnica. S druge strane, radovi se uglavnom ne odvijaju noću, neradnim danima i vikendima, što bi ubrzalo njihov dovršetak. Tada su gradilišta pusta, a strojevi stoje
Jedno od tih velikih gradilišta je Primorska ulica od Ilice do Klaićeve. Rekonstrukcija kolnika tamo traje još od početka svibnja, a planirani završetak radova je u kolovozu. Prema svjedočenju stanara, ponekad se na gradilištu i tijekom dana ne može vidjeti radnike, o neradnim danima da ne govorimo.
Jedna od žila kucavica Zagreba, Savska cesta također će u jednom dijelu biti zatvorena, i to od 30. 6. do 24. 7. Tu se izvode radovi sanacije tramvajskog kolosijeka u zoni raskrižja Savske ceste, Jukićeve i Vodnikove ulice. Savska cesta bit će zatvorena od Ulice Grada Vukovara do ulice Kršnjavoga te će biti onemogućeno kretanje vozila iz Vodnikove ulice na Savsku cestu, odnosno Jukićevu ulicu, dok će iz Jukićeve ulice biti omogućeno skretanje vozila u Savsku cestu prema jugu.
Raskopan je i Prilaz Gjure Deželića od Krajiške do Kačićeve ulice, i to od 26. lipnja pa do 8. kolovoza.
Radi se i u Kranjčevićevoj ulici od Nove ceste do Tratinske ulice, i to od početka ovog mjeseca, a radovi bi trebali biti gotovi do 7. srpnja.
U ponedjeljak je pak završila rekonstrukcija tramvajske pruge na raskrižju Jurišićeve i Palmotićeve ulice, zbog čega su pojedine tramvajske linije mijenjale trasu.
Prometni stručnjak Željko Marušić za tportal je ukazao na činjenicu da se radovi odvijaju po populističkom ključu. S tom količinom radova u isto vrijeme trebalo se pričekati do drugog dijela srpnja. 'Još je previše ljudi u gradu, još nisu prošli upisi na fakultete. Udarno je trebalo krenuti od 10. srpnja do kraja kolovoza', naglasio je.
Kada se obustavlja promet na tako važnim gradskim prometnicama, trebalo bi se raditi od 0-24, naglašava. Je li riječ o štednji, s obzirom na to da se takav rad mora više i platiti? Marušić kaže da taj argument pada u vodu jer je rad noću efektivniji. 'Imate manju satnicu, ali više sati preko dana. Rad noću i blagdanima nije rasipanje jer se uštedi. To je trebalo maksimalno iskoristiti', naglašava.
No nije riječ o ekskluzivnom problemu Zagreba. 'Sada se u jeku turističke sezone rekonstruira državna cesta D502, spojnica za Sv. Rok i Zadar 2. Kod nas nema stručnosti ni odgovornosti da se to radi tako da ne remeti normalan život', poručuje.
Njega ipak toliko ne brinu ovi radovi, već najavljena velika rekonstrukcija Rotora. Prometna strategija u Zagrebu je loša, a ako je strategija loša, loše je i sve drugo', dodaje.
Dakle, rekonstrukcija Rotora po njemu je potpuni promašaj jer će se time dobiti na većoj propusnosti, a veća količina završit će u okolnoj zoni koja tu količinu prometa ne može progutati.
Umjesto toga, ističe da se treba napraviti novi most između Petrovaradinske i bolnice u Blatu. Time bi se Rotor odteretio za 35 posto. 'Nije poanta da propustimo preveliki promet, nego da ga izmjestimo', kaže. Uz to, kao drugi problem ističe nedostatak spoja Avenije Gojka Šuška s Domovinskim mostom.