U Velikoj Britaniji održavaju se, po svemu sudeći, povijesni izbori na kojima bi se nakon 14 godina na vlast trebali vratiti laburisti. Dok svijet sa zanimanjem prati kakvi će biti rezultati, britanski portali i televizije su, barem što se tiče domaće politike, utihnuli. Zbog strogih pravila, neki poput državnog BBC-a na svom portalu objavljuju samo fotografije kućnih ljubimaca s birališta
Britanski portali i televizijski kanali na dan izbora ne objavljuju nikakve političke članke ili priče vezane uz domaću politiku. Dok birači izlaze na birališta kako bi izabrali sljedećeg premijera, medijske kuće pridržavaju se strogih propisa kako bi osigurale nepristranost tijekom procesa glasovanja, piše Daily Guardian.
Birališta diljem Ujedinjenog Kraljevstva otvorena su jutros u 7 i zatvorit će se u 22:00 sata, nakon čega će izlazne ankete trebale pokazati kakvi bi mogli biti konačni rezultati.
Način na koji Britanija tretira izbornu šutnju u nekim dijelovima nalikuje u Hrvatskoj, barem kada su u pitanju mediji. Šutnja traje od 7 ujutro do 22 navečer dok su biračka mjesta otvorena, elektronski mediji ne smiju izvještavati o bilo kakvoj kampanji, a zabranjeno je objavljivanje izlaznih anketa ili bilo čega sličnog do zatvaranja birališta. Međutim, kandidati i stranke i dalje mogu provoditi kampanju (i često to čine intenzivno).
Prema Ofcomu, britanskom regulatoru, britanskim medijima je zabranjeno objavljivati rezultate bilo kakvih ispitivanja javnog mnijenja na dan izbora sve do zatvaranja birališta. Osim toga, objavljivanje bilo kakvih izlaznih anketa dok je glasovanje u tijeku je kazneno djelo. Ova pravila imaju za cilj osigurati da medijske organizacije ostanu nepristrane tijekom kritičnog razdoblja glasovanja.
Dok digitalne i televizijske kuće podliježu ovim strogim propisima, tiskano novinarstvo djeluje prema drugačijim pravilima. Novinama i časopisima dopušteno je objavljivati izborni sadržaj, budući da vrijeme tiskanja novina znači da nove izborne informacije neće biti dostupne čitateljima na dan izbora.
Međutim, BBC se pridržava posebnih uredničkih smjernica koje ga sprječavaju u objavljivanju bilo kakvog izbornog materijala na svojim platformama ili društvenim medijima.
Izvještavanje o onome što se događa toga dana obično je ograničeno na nekontroverzne činjenice, poput samog pojavljivanja političara na biračkim mjestima ili vremenske prognoze. BBC je otišao i korak dalje te osim što izvještava da se neki političar pojavio na biralištu, na svom portalu poveći do posvetio je kućnim ljubimcima na biralištima.
Dolazak s kućnim ljubimcem na biračko mjesto već je postala tradicija za Britance te su na dan izbora britanski mediji puni fotografija pasa, mačaka pa i poneke zmije ispred biračkog mjesta. Naime, bez obzira što tisuće Britanca na biračka mjesta pohrle s kućnim ljubimcima, u samo biralište mogu ući samo psi vodiči, dok drugi moraju pričekati svoje vlasnike ispred biračkog mjesta.