Zagrebački električni tramvaj (ZET) i Zagrebački velesajam (ZV), najveći gradski gubitaši, usvojit će na sjednici Skupštine 21. prosinca prijedlog gradonačelnika Milana Bandića te će se izdvojiti iz Zagrebačkog holdinga i postati društva s ograničenom odgovornošću (d.o.o.) u vlasništvu Grada
Naime, prema planu, koji je napravila konzultantska kuća Deloitte, izdvajanje ZET-a i ZV-a u posebna društva omogućit će lakše povlačenje sredstava iz fondova Europske unije za pokretanje i razvoj usluge javnog gradskog prijevoza putnika te će se omogućiti unapređenje poduzetničke i istraživačke infrastrukture.
Prošlu godinu ZET je završio s minusom od 135 milijuna kuna, a u prvih šest mjeseci ove godine minus je bio 87 milijuna kuna, što je 29 milijuna kuna više u odnosu na isti period 2016. godine.
Optimistična predviđanja govore da bi minus ZET-a za 2017. mogao biti između 170 i 180 milijuna kuna. Velesajam pak godišnje posluje s minusom od oko 30 milijuna kuna.
Prema prijedlogu odluke, podružnice bi trebale postati samostalne već s prvim danom 2018. godine, a sa sobom nose i dio imovine i obveza koje su imale dok su bile u Holdingu.
ZET-u će ostati tramvaji, autobusi, uspinjača, ali i ostala motorna vozila i druga transportna sredstva, prodajna mjesta, zemljišta, leasing za tramvaje i autobuse, no ne i ljetovalište u Velom Lošinju, kao ni objekti i zemljišta bivše žičare Sljeme.
Zbog odmarališta su ZET-ovci, koji se slažu s izdvajanjem, pisali Bandiću, ali teško da će ono ostati u njihovim rukama.
S posljednjim danom listopada u Holdingu je bilo zaposleno 8814 radnika, od kojih je u ZET-u bilo 3782 osoba, a u Velesajmu 156. Ne bude li s posljednjim danom 2017. promjena u broju zaposlenih, u ZGH-u bi ostalo 4876 radnika, dok bi ugovori za 3938 radnika bili preneseni na nova društva.