Nakon mukotrpnog pretpristupnog pregovaranja, Hrvatska je napokon na pragu pridruživanja Uniji što za sobom povlači i razna događanja, kao što su, primjerice, odabiri 'europskih gradova i regija budućnosti. Ugledni časopis Financial Times prihvatio se tog zadatka, a 7. ožujka će u Cannesu objaviti listu odabranih iz 'Južne regije Europe za 2012/2013. godinu'. Među 10 najperspektivnijih europskih gradova južnog dijela kontinenta, svoga predstavnika ima i Hrvatska, i to grad koji vam vjerojatno nikada ne bi pao na pamet ni kao pretendent na to mjesto. Riječ je, naime, o Jastrebarskom, gradiću dvadesetak kilometara od Zagreba, koji broji oko 17.300 stanovnika
U izboru koji svake godine organizira posebno izdanje Financial Timesa za izravna strana ulaganja, na ljestvici od deset gradova, sedmo je mjesto zauzeo, kao perjanica prosperiteta u Hrvatskoj - grad Jastrebarsko. Mjerilo perspektivnosti gradova Južne Europe koji su ušli u izbor onih sa svijetlom budućnosti, uspješnost je u promoviranju strategije za privlačenje direktnih stranih investicija. Preciznije, kategorije i kriteriji po kojima je stručna ocjenjivačka skupina donijela odluku su: ekonomski potencijal, omjer ulaganja i troškova, ljudski potencijali, infrastruktura, kvaliteta života, prijateljsko poslovno okruženje kao i promotivna strategija za rečena privlačenja izravnih stranih investicija.
Uoči odlaska u Francusku, i svjetski poznatu meku festivala filma, Cannes, mladi gradonačelnik JaskeMihael Zmajlović (SDP) kazao je: 'Odlazimo na dodjelu nagrade s planovima za privlačenje novih ulagača, jer želimo intenzivirati ukupni razvoj Jastrebarskog povećanjem konkurentnosti tekućih projekata koji su pogodni za plasman direktnih stranih ulaganja. Vjerujemo da je za te iskorake naš grad spreman, a mjesto na ljestvici deset europskih gradova budućnosti indikator je razvijanja Jastrebarskog u poželjnu destinaciju za buduće međunarodne investicije s ciljem otvaranja novih radnih mjesta.'
Ma što mislili o Europskoj uniji, i s koliko god je skepticizma očekivali, sigurno i nedvojbeno je da bi primjer tog malog hrvatskog grada trebali slijediti i drugi gradovi i regije u Hrvatskoj – izboriti se za vlastitu afirmaciju, odnosno biti konkurentan na zahtjevnom europskom tržištu.