Erste banka u sklopu reklamne akcije 'Hrvatska treba ljude koji vjeruju u sebe' promovira pozitivne društvene i ekonomske vrijednosti i zajedništvo svih pojedinaca u društvu, neovisno o dobi, spolu, etničkoj, vjerskoj ili političkoj opredijeljenosti, spolnoj orijentaciji ili bračnom statusu. U jednoj sceni reklamnog spota pojavljuje se gej par te transrodna osoba, što je razljutilo jednu konzervativnu udrugu
Platforma CitizenGo pokrenula je online peticiju pod naslovom 'Hrvatska treba ljude koji vjeruju u sebe, u brak, u obitelji!', u kojoj nije baš najbolje objašnjeno za što se prikupljaju potpisi, no spot Erste banke ih je dobro naljutio.
U toj udruzi idu toliko daleko da tvrde: 'Reklama Erste banke potkopava temelje hrvatskog društva i nameće nove društvene norme koje ne vode računa o zaštiti onoga što Hrvatska uistinu treba: stabilnu obitelj, zaštitu i pomoć za žene koje žele imati djecu, kvalitetnu a ne ideološku kurikularnu reformu te stručne i učinkovite javne institucije, kao i osobe i medije koji se usude govoriti istinu, a ako baš hoćete, i banke koje nude kredite s nižim kamatnim stopama.'
S druge strane aktivistički LGBT portal Crol ljut je zbog akcije platforme CitizenGo kojima poručuju:
'CitizenGo-u i njihovoj ekipi jednom zauvijek mora postati jasno da Hrvatska nije samo njihova i da nikad neće postati samo njihova.'
U Crolu navode i da je Erste banka iz verzije reklama za neke televizije, 'kako im javljaju čitatelji, a u što su se sami uvjerili', izbacila kadar u kojem se dvojica mladića drže za ruke. Kažu i da čekaju očitovanje Erstea po tom pitanju, pa je i tportal upitao Erste banku jesu li maknuli kadrove gej mladića i transrodne osobe iz reklame zbog pritisaka konzervativne udruge.
U Ersteu nam odgovaraju kako o izbacivanju kadrova nema govora jer bi time poništili upravo one vrijednosti koje žele promovirati:
'Videospot 'Naša zemlja treba ljude koji vjeruju u sebe' u originalu traje više od minute te se prikazuje na televiziji, ali i online kanalima, uključujući društvene mreže. Za potrebe televizijskog prikazivanja spota, ovisno o medijskom zakupu, kreirano je nekoliko skraćenih formata u kojima su neki prizori izostavljeni, ali su pritom zadržani svi njegovi akteri, odnosno temeljna ideja kampanje. S druge strane, na online kanalima i društvenim mrežama tijekom cjelokupnog trajanja kampanje prikazuje se duža, integralna verzija videospota', poručuju nam u Ersteu te dodaju:
'Shodno tome, smatramo bitnim naglasiti da nije došlo do bilo kakvog povlačenja televizijskog spota ili skraćivanja s namjerom izostavljanja nekog njegovog dijela. Upravo suprotno, smatramo da će elementi kampanje u svim njezinim formatima i dalje adekvatno promovirati temeljnu ideju, a to je prosperitet društva kao cjeline.'
Zaključuju kako su svjesni da se dio društvene zajednice ne slaže sa svim istaknutim vrijednostima, no smatraju korisnim otvoriti dijalog i konstruktivnu raspravu na tu temu. 'U tom svjetlu promatramo i nedavno pokrenutu peticiju', zaključuju.