Nakon srpnja, koji je jedan posto bio slabiji u broju noćenja od lanjskog, podaci za kolovoz zasad govore da bi se taj manjak u špici sezone ipak mogao nadoknaditi jer je osmi mjesec za jedan posto bolji od 2018. Ukupno, hrvatski turizam od siječnja do jučer bilježi rast u noćenjima od jedan posto te četiri posto u dolascima. No visina cijena glavna je zamjerka već nekoliko godina. O tome su govorili u Temi dana Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri HGK Martina Nimac Kalcina te predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Joso Smolić
Krešić je rekao kako misli da Hrvatska nije preskupa, ali se treba postaviti pitanje jesmo li dovoljno kvalitetni, a kako kaže, istraživanja su pokazala da dajemo kvalitetu za potrošeni novac, prenosi HRT.
'Sva naša istraživanja pokazuju kako su svi naši turisti izuzetno zadovoljni kvalitetom turističkih proizvoda i usluga, stoga ne možemo govoriti o tome da smo skupi. Istraživanje Instituta za turizam govori da dvije trećine naših turista imaju potrošnju koja je u skladu s njihovim očekivanjima, a 11 posto turista ima potrošnju manju od onoga što su očekivali. Dakle za njih smo jeftini', naglasio je Krešić i dodao kako se u zadnjih 10 godina vidi veliki pomak u kvaliteti hrvatskog turističkog proizvoda.
Naglasio je da Hrvatska nije preskupa, što se vidi po sve većem dolasku gostiju. Da smo preskupi, gosti ne bi dolazili.
Nimac Kalcina istaknula je kako nije istina ono što se može pročitati u pojedinim medijima, a to je da su iznajmljivači skupi, neljubazni i da žele prevariti goste. Sama činjenica da dobivamo mnoge nagrade u svijetu i komentari naših gostiju koji se vraćaju i preporučuju nas govori o tome da negativni napisi nisu točni.
'Obiteljski smještaj je na zavidnoj razini u Hrvatskoj te nas druge zemlje uzimaju kao primjer dobrog poslovanja', naglasila je Nimac Kalcina. Istaknula je kako će neprimjereno skup loš smještaj, koji dakako postoji, sam po sebi otpasti tijekom vremena.
'Danas gosti, kada žele rezervirati smještaj, gledaju ocjene i komentare za taj smještaj te ako komentari nisu dobri, neće ni rezervirati.'
Nimac Kalcina rekla je kako ima saznanja koja govore da nismo skupi, ali je veliki problem kada se gosti osjećaju prevarenima i to utječe na destinaciju. Smolić se također složio s ostalim sugovornicima i tvrdi da Hrvatska nema visoke cijene, ali da one trebaju pratiti kvalitetu proizvoda.
'Hrvatska postaje gastro destinacija i svi ugostitelji koji se ozbiljno bave time nesumnjivo prate kvalitetu proizvoda', rekao je. Krešić je zaključio kako naša strategija postizanja konkurentnosti mora ići u smjeru podizanja kvalitete, a ne u smjeru snižavanja cijena i da će nas ova sezona naučiti tome da se ne trebamo opustiti i da se za svaku sezonu trebamo temeljito pripremiti.