Nakon što je Ministarstvo obrazovanja imenovalo novu voditeljicu kurikularne reforme, njezin izbor komentirao je bivši šef Boris Jokić
Jokić se, podsjetimo, i sam javio na natječaj za voditelja, no ovaj put nije odabran. 'Poštujem izbor Ministarstva i čestitam kandidatkinji. Ono što je važnije u cijelom ovom procesu jest to da javnost nije upoznata s tim što će se raditi niti s planom aktivnosti. Smatram lošim i to da javnosti nije predstavljen ni životopis, kao ni kvalifikacije osobe koja će voditi reformu. Proces bi trebao biti demokratski, ali on to nije', kazao je Jokić na televiziji N1.
Ponavlja da nije poznat plan aktivnosti Stručnog povjerenstva. 'Ne brine me to kao jednog od kandidata u tom natječaju, brine me to kao roditelja. Svatko bi trebao biti upoznat s onim što se događa u odgoju i obrazovanju. Cijeli taj postupak, nije važno radi li se o meni, važno je da se radi o najcrnjoj balkanskoj krčmi; sve je netransparentno i radi se o mračnim procesima koji nisu dobri. Žrtva svega toga je vjerojatno i izabrana kandidatkinja, a problem je u Ministarstvu koje nije dobro provelo proces', kazao je Jokić.
Cjelovita kurikularna reforma, kaže, odavno je zaustavljena. 'Od 2013. godine, kad smo počeli raditi na tome, reforma je usvojena u Saboru. Ta reforma nije samo promjena onoga što se uči, nego i kako se uči i poučava u školama, kako se vrednuje i s čime se uči. Radi se o dugoročnoj promjeni, međutim sve to je bačeno u balkansku kaljužu, opterećeno lažima. Kad pogledate što je u javnoj sferi komunicirano, javnost ne zna što je kurikularna reforma, a to je bolja, ljepša projekcija društva, ali je ona zaustavljena', rekao je Jokić.
Reformu je, dodaje, zaustavila politika i to će ostati zapisano. Kao što će, kaže Jokić, ostati zapisano to da je Europska komisija pohvalila reformu. 'Ne mogu reći da mi to nije drago, ali nama to ne znači baš puno. Mi smo željeli da ta promjena uspije na radost sve djece i svih koji rade u školama i na fakultetima. Trenutno radim istraživanje u Zagrebu, vodim i ispitujem djecu, u sedmom razredu djeca uče nevjerojatnu količinu činjenica, a ne znaju što je optimizam, ne znaju osnovni leksik i osnovne promjene. Žele povratak domaćinstva kao predmeta, žele naučiti nešto praktično. Ta naša škola zbilja nije funkcionalna, ne priprema mlade ljude ni za rad ni za cjeloživotno obrazovanje', kazao je Jokić.