Južna Koreja je od subote pooštrila pravila o nošenju litijevih baterija u avionima, čime se ukazuje na sve veći rizik za letove diljem svijeta zbog baterija koje se koriste u mobitelima i elektroničkim cigaretama, a koje mogu proizvesti dim, požar ili ekstremnu toplinu.
U prošloj godini zabilježena su prosječno tri incidenta svaka dva tjedna s pregrijavanjem litijevih baterija u zrakoplovima diljem svijeta, prema podacima Američke federalne uprave za zrakoplovstvo (FAA), dok je 2018. godine bilo nešto manje od jednog incidenta tjedno.
Zrakoplovna industrija već dugo prepoznaje sve češće korištene baterije kao sigurnosni problem pa se pravila pooštravaju nakon nesreća.
Od subote putnici na južnokorejskim zračnim linijama trebaju držati prijenosne baterije i elektroničke cigarete uz sebe, a ne u pretincima iznad sjedala.
Uređaji se ne smiju puniti tijekom leta, a ograničenja količine i snage baterija bit će strogo primjenjivana.
Putnici će smjeti nositi do pet prijenosnih baterija od 100 vat-sati, dok baterije jače od 160 vat-sati neće biti dopuštene u avionu.
Baterije će također morati biti pohranjene u prozirnim plastičnim vrećicama, prema ministarstvu prometa.
Južnokorejski putnici koji su u subotu polazili s Međunarodne zračne luke Incheon, najveće u zemlji, rekli su za Reuters da osjećaju "olakšanje" zbog novih pravila.
"Osjećam se sigurno jer imamo nova pravila koja nas mogu zaštititi. Također su mi savjetovali da baterije nosim sa sobom tijekom leta, što me smiruje jer možemo odmah primijetiti ako nešto pođe po zlu", rekao je 37-godišnji Kim Jae-woung.
Korejske vlasti kažu da su mjere uvedene zbog požara koji je u siječnju progutao avion Air Busana dok je čekao na uzlijetanje.
Istražitelji još nisu utvrdili uzrok požara, ali preliminarni izvještaj od četvrtka navodi da je vatra započela u pretincu iznad sjedala nakon ukrcavanja.
Svih 170 putnika i šest članova posade evakuirano je prije nego što je zrakoplov uništen.
Požar je uočen otprilike 20 minuta nakon predviđenog polaska jer je let već kasnio.
"Trenutačni postupci gašenja požara pokazali su se učinkovitima za sve incidente s litijevim baterijama koji su se dogodili tijekom leta. No, ako se takav incident dogodi na tlu, najsigurnija opcija je evakuacija zrakoplova", rekao je glasnogovornik Međunarodne udruge zračnog prometa (IATA).
Kabinsko osoblje obučeno je za gašenje plamena aparatima, hlađenje baterije tekućinom i izolaciju uređaja u vrećicama ili kutijama za suzbijanje požara.