Na konferenciji o upravljanju ljudskim resursima HR Days u Rovinju u organizaciji portala MojPosao i tvrtke Selectio sudjelovali su čelni ljudi nekih od najvećih hrvatskih kompanija. Svi su se složili s time da su upravo zaposlenici najveća vrijednost svake tvrtke
Predsjednik Uprave Valamar hotela Peter Fuchs naglasio je kako od tri tisuće njegovih djelatnika, oko dvije tisuće sezonskih radnika. 'Svi oni prolaze kroz treninge i edukacije koje vodi 250 internih trenera. Zahvaljujući tome, povratak naših sezonaca je čak 85 posto što stvara veliku uštedu tvrtki', rekao je Fuchs.
Emil Tedeschi, čelni čovjek Atlantica, istaknuo je kako tvrtka nije vlasnik patenta koji bi donosio milijarde kuna i u srazu s konkurencijom koja ima jednako vrijedne brendove i distribucijske kanale jedinu razliku čine ljudi.
'Duboko vjerujem kako svaki zaposlenik, bilo u proizvodnji ili menadžmentu, mora gledati na sebe kao na vrh kompanije. Izuzetno je važno imati samopoštovanje i cijeniti ono što radite. Slušam ljude kako prave razliku između slobodnog i zarobljenog vremena, i većina jedva čeka petak. Mislim da najkvalitetniji dio života provodimo upravo na poslu i to ne može biti zarobljeno vrijeme', rekao je Tedeschi.
Ispričao je kako je sudjelovao na jednom seminaru na kojem je bio zadatak da se prema prioritetima poredaju pojmovi 'ja', 'moj partner' i 'moja djeca'. 'Više od 90 posto ljudi na prvo je mjesto stavilo djecu, zatim sebe pa partnera. Ponosan sam što sam ja, za razliku od većine, na prvo mjesto stavio sebe, zatim suprugu, a onda djecu', rekao je Tedeschi dodajući kako čovjek koji voli sam sebe mnogo se bolje odnosi prema drugima.
Govoreći o ključnim stvarima iz poslovne kulture koje su Atlantic učinile uspješnim, Tedeschi je kao najvažniju izdvojio poštovanje različitosti. Od 2002., Atlantic je rastao najviše zahvaljujući akvizicijama. Tedeschi se prisjetio preuzimanja njemačkog Haleka 2005., proizvođača Multipowera te njegova govora pred njemačkim zaposlenicima.
'Obećao sam im bolju budućnost te im objašnjavao kako smo im mi bliži nego bivši vlasnici Amerikanci. I tada sam uzviknuo magičnu rečenicu iza filma 'Valter brani Sarajevo': 'Das ist Walter!' Želio sam im tim poručiti kako smo sad svi skupa i da zajedno idemo naprijed. Moji iz Atlantica su na to popadali sa stolaca, a Nijemci uopće nisu razumjeli smisao te rečenice. Jednostavno sam rekao krivu rečenicu na krivom mjestu. Korporativna kultura vražja je stvar', poentirao je Tedeschi.
Ivo Usmiani, predsjednik Uprave JGL-a, istaknuo je da je najvažnije ulagati u ljude, znanje i razvoj novih tržišta: 'Ono što je karakteristika naše tvrtke je to da smo svoju priču gradili uporno, strpljivo i bez barijera. U biznis smo kao tim unosili puno strasti i energije, neku svoju viziju. Odlučili smo se fokusirati na segment koji znamo raditi, a sve resurse i strateške kompetencije prosljeđujemo na ljude te mjerimo njihov učinak i nagrađujemo rad. Angažiranost zaposlenika najvažniji je dio naših korporativnih ciljeva. Zato danas živimo ono što smo promišljali prije desetak godina.'