'Drugo polugodište za učenike od prvog do četvrtog razreda osnovnih škola i maturante krenut će po modelu A, licem u lice, dok će ostali pohađati nastavu online', najavila je Vesna Šerepac, ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Otkrila je kako je devet škola na području Sisačko-moslavačke županije tražilo odgodu početka drugog polugodišta dok se ne stvore uvjeti za odvijanje nastave
'U ovom trenutku to su OŠ Petrinja, OŠ Mate Lovraka, OŠ Davorina Trstenjaka, OŠ I.G. Kovačića Gora s pripadajućom područnom školom, OŠ Glina, OŠ Vladimir Nazor Topusko i Srednja škola Glina', rekla je Vesna Šerepac, ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja, gostujući u HTV-ovoj emisiji 'Dobro jutro, Hrvatska'.
Škole su tražile odgodu jedan do dva tjedna dok se ne stvore uvjeti. Hoće li to značiti produžetak nastave u ljeto, Šerepac je rekla da zasad na to nema odgovor.
Šerepac je rekla kako je 20 posto učenika, odnosno njih gotovo 14.000 trenutno izvan svog prebivališta zbog potresa koji je pogodio Sisačko-moslavačku županiju.
'Još imamo sedam škola koje danas trebaju reći o kojem broju učenika se radi izvan područja prebivališta na području Sisačko-moslavačke županije. Kad govorimo o broju, teško je reći da je on konačan. U dogovoru s lokalnom zajednicom pokušava se povezati učenike s matičnom školom, naravno to neće priječiti ako netko od učenika želi nastaviti obrazovanje u mjestu u kojem se nalazi. Učenik je učenik te škole dok god se ne ispiše', rekla je.
Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja, pozvao je MZO da izađe u susret nastavnicima, roditeljima i Sisačko-moslavačkoj županiji te odgovori na njihove zahtjeve.
Što se tiče epidemiološke situacije, Jokić je rekao da sve studije pokazuju da je nastava uživo po svim elementima bolja od nastave na daljinu, ali da to ne znači da online nastavu treba odbaciti.
'Učenici osmog razreda i srednjih škola preferiraju učioničku nastavu jer je razumljivija i zanimljivija, u kojoj imaju osjećaj da je ono što se prenosi - sadržaj, vještine i stavovi koji se trebaju usvojiti - da je to adekvatnije učinjeno nego u online nastavi. To je moj stav vezan za trenutnu situaciju', rekao je.
Smatra da je odgoda nastave u redu u kratkotrajnom roku, ali dugoročno, kaže, ona nije opravdana.
'Kada govorimo o posljedicama, neke od njih tiču se znanja, ali jednako su važne posljedice koje se tiču psihološkog, društvenog i fizičkog stanja. To ne uključuje samo školu, nego i sportske i umjetničke aktivnosti. Epidemiološka situacija mora uzimati u obzir dobrobit ljudi', poručuje.
Što se tiče vrednovanja znanja, Jokić je pohvalio izjavu ministra Fuchsa koji je rekao kako djecu ne treba prikazati kao superširitelje niti ih stigmatizirati. Međutim uputio je kritiku MZO-u, rekavši da sustav nije učinio dovoljno da obrazuje i usavrši odgojno-obrazovne radnike te da im da alate tako da mogu adekvatno pristupiti online nastavi.
'Naročito nije učinjeno dovoljno vezano uz ocjenjivanje u online okruženju. Tu Hrvatska nema adekvatne alate kojima bi se mogao pratiti razvoj mladih osoba', kaže Jokić.
Govoreći o lošem stanju škola, Jokić je rekao da je sramota za Hrvatsku da 2021. u Zagrebu postoje škole kojima je prije 35 godina istekao rok uporabe ili koje imaju krovove od azbesta, a istovremeno se ulaže u nepotrebne stvari.
'U djecu se ne ulaže jer to nije atraktivno. Pitanje infrastrukture je ogoljeno krizama u kojima se nalazimo, a sve to ukazuje koliko smo malo brinuli o obrazovanju i možda je ovo prilika da se to promijeni. Postoji velika prilika za Sisačko-moslavačku županiju, a to je pitanje toga hoće li se djeca, nakon što se sve sanira, vratiti? Jedan od načina da ih vratite jest da se izgrade najsuvremenije škole, da te škole budu takve da se Hrvatska i taj kraj ponose njima. Sve drugo je politička retorika koja neće donijeti ništa dobro. Idemo iskoristiti ovaj trenutak da osvijestimo da je obrazovanje važno i da izgradimo bolji sustav obrazovanja tamo gdje je to potrebno', rekao je Jokić.
Pozdravio je odluku MZO-a i epidemiologa da se maturante vrati u škole. Apelirao je da se to proširi i na učenike trogodišnjih strukovnih škola, o kojima, kako je rekao Jokić, nitko ne govori.
'Čim se otvori mogućnost, potrebno je vratiti i osmaše, koji imaju tranziciju prema srednjoškolskom obrazovanju. Online nastava može biti dobar dodatak klasičnoj nastavi ako se poradi na nekim elementima. Potrebno je da online nastava bude uživo, da postoji jasan raspored kad počinje i završava. Važno je da se u školama osiguraju učionice koje će služiti kao online učionice, u koje će dolaziti učitelji koji još ne znaju vladati tom tehnologijom. Tome bismo još pridodali tako da usavršimo metode vrednovanja', rekao je Jokić.