Očekivanja od turizma još su veća otkako je Hrvatska ušla u Schengenski prostor. Već za Uskrs najave dolazaka bolje su nego lani. Rezultati ove turističke sezone bit će u znaku rasta troškova energenata, radne snage, hrane i pića
Monika Udovičić, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove u Ministarstvu turizma i sporta, rekla je kako je Hrvatska turistička zajednica (HTZ) napravila anketu od 7.-10. travnja prema kojoj su očekivanja od 160 tisuća turističkih dolazaka i 550 tisuća noćenja u ovom periodu.
'To su rezervacije, ali sve pokazuje da će se to i ostvariti.', rekla je te dodala kako je to iznad rekordne 2019. godine. Napominje kako se vidi da smo već u prvom kvartalu 'dobro krenuli'.
'U noćenjima smo 12 posto bolji od rekordne od 2019. godine. Želimo povećati brojke u turističkim dolascima kako bismo rasteretili glavni dio sezone. Radi se o promjenama u trendu što se tiče putovanja.', istaknula je u HRT-ovoj emisiji 'Otvoreno' o očekivanju u turizmu.
Smatra kako je tome doprinio ulazak Hrvatske u Schengen i eurozonu.
'Radi se o većem broju putovanja na kraće razdoblje. To će sigurno rasteretiti glavni dio turističke sezone. Popunjavat će se mjeseci koji dosad nisu bili toliko popunjeni. Hrvatska je danas svojim emitivnim tržištima nikad bliža. Danas su putovanja lakša i sigurno će imati pozitivnih utjecaja', rekla je Udovičić.
Bernard Zenzerović, direktor Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske naglasio je kako vlada optimizam koji je temeljen na rezultatima istraživanja o očekivanjima turističkog sektora gdje je 90 posto kompanija reklo kako u ovom trenu bolje stoje nego prošle godine.
'Polovica njih ima bolji booking za više od 10 posto. Sezona će imati svoje izazove, moramo ostati koncentrirani. Zasad su pokazatelji više nego dobri. Ulazak u Schengen i eurozonu je dobar potez za gospodarstvo, svako olakšanje dolaska turista utjecat će u glavnom dijelu sezone, tako i u kraćim boravcima koji su nam jako bitni tijekom godine. To su dva poteza koji će sigurno pomoći našem sektoru', rekao je.
Sean Lisjak, predsjednik udruženja marina HGK, rekao je kako i u nautičkom turizmu postoje dobre najave za sezonu. Dodao je kako moramo razmišljati o konkurentnosti i atraktivnosti jer nisu jedino ulazak u Schengen i eurozonu nagovještaj za dobru sezonu.
'Zadržavanje konkurentnosti bit će u sljedećim godinama presudna. Svaka atraktivna destinacija ima neke benefite i povezanosti, sada je imamo i mi. To neće biti dovoljno da zadržimo naše klijente. Pandemija je nestala, probudila su se nova tržišta. U segmentu nautike osjetimo stare konkurente poput Grčke. Prosječna potrošnja nautičkog gosta je 140 eura, čarter gostiju oko 180 eura. Zasad nudimo kvalitetnu ponudu i smještaj', rekao je.
Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja naglasila je kako su rezervacije za predstojeće blagdane jako dobre u svim regijama. Očekuje, kako je rekla, da će ova sezona početi ranije nego prošle godine.