Kandidat za gradonačelnika Splita Željko Kerum i njegova Hrvatska građanska stranka (HGS) već su krenuli s oglašavanjem uoči svibanjskih lokalnih izbora premda oni službeno nisu raspisani niti je označen početak predizborne kapanje. Na naslovnici jednog dnevnog lista u subotu je objavljen plaćeni oglas dosta neobičnog sadržaja: uz Kerumovu fotografiju staru osam godina stoji logotip stranke, potom natpis 'naš gradonačelnik', ali i njegov broj mobitela s pozivom građanima da mu se jave 's idejama i željama'
Sličnom metodom Kerum se poslužio i na izborima 2009., kada je na jednom predizbornom skupu s govornice također izdiktirao isti broj i tako pokušavao dokazati da je čovjek iz naroda. Dakako, to mu nije jedini mobitel koji koristi.
'Evo, upravo odgovaram ljudima. Ne traže ništa od mene, samo mi daju podršku', kaže Kerum za tportal. Fotografiju objavljenu u novinskom oglasu sam je odabrao i kaže da njegov izbor propagandnog materijala ili modnih detalja ovisi o vremenskim prilikama. 'Evo, ovih dana je sunce i zato nosim crvenu jaketu', objašnjava Kerum.
Premda je Zakonom o lokalnim izborima propisano da promidžba počinje datumom objave zbirnih lista kandidata, a prestaje 24 sata prije dana održavanja izbora, po objašnjenju koje smo dobili iz Državnog izbornog povjerenstva (DIP) proizlazi da reklamiranje izvan tog roka nije nezakonito ili kažnjivo. Istim zakonom, naime, nisu propisane nikakve zabrane.
No reklamiranje izvan kampanje zabranjeno je Zakonom o elektroničkim medijima, ali to se odnosi samo na televiziju i radio - što znači da nas kandidati na predstojećim izborima već mogu početi opsjedati na internetskim portalima ili u tiskanim medijima. Iz DIP-a ih tek upozoravaju da i ove troškove moraju prikazati u izvještajima o financiranju kampanje.