Izrada prvog kineskog nosač aviona domaće proizvodnje je pri kraju, a on bi u uporabu trebao ući najkasnije do 2020. godine
Prema pisanju specijaliziranog bloga China Defense, u brodogradilištu Dalian na sjeveroistoku Kine u tijeku su završni radovi na nosaču aviona klase 001A.
Za razliku od prvog kineskog nosača aviona klase 001, inače bivšeg sovjetskog nosača Varjag kojeg je Ukrajina prodala Kini 1998. godine, novi nosač će imati znatno napredniju opremu i bolju borbenu sposobnost, kazao je vojni analitičar Song Zhongping za Global Times.
'Ključna razlika bit će u tome što će novi domaći proizvod mornaričkom osoblju nuditi znatno komfornije i modernije okruženje', kazao je Song.
Prema prvim objavljenim fotografijama, nosač neće, kako je ranije najavljivano, imati parni katapult kakvog imaju američki, francuski i brazilski nosači, već zakošenu palubu ruskog tipa što smanjuje njihovu učinkovitost.
Američki tip palube s elektromagnetskim katapultom iskoristit će se, pak, pri izradi trećeg nosača koja je tek u najavi.
Kina, inače, već dvadeset godina Kina značajno povećava vojni proračun, a dobar dio novca odlazi kineska mornarici koja je tradicionalno bila najzapostavljeniji dio kineske vojske, pa tako Peking posljednjih godina floti ratne mornarice ubrzano pridodaje fregate, razarače i nuklearne podmornice.
Nagla modernizacija mornarice posljedica je želje Kine da ojača svoju moć daleko od obale, osobito i Južnom i Istočnom kineskom moru oko kojih rastu napetosti sa susjednim državama.