Nakon mjeseci nagađanja, glasina i obećanja napokon je stigao Kinect, kontroler za Microsoftovu igraću konzolu Xbox 360
Kontroler bez kontrolera ili – još točnije – senzor kretanja za Xbox 360 konzolu jučer je lansiran na Time Squareu u New Yorku, a u Europu dolazi sljedeću srijedu, 10. studenoga. Izvorno poznat kao 'Project Natal', Kinect je direktan odgovor na Wii kontroler i PlayStation Move koji je zapravo samo sofisticiranija inačica Wii kontrolera, željeli mi to priznati ili ne. No Kinect donosi novi koncept kontrole bez kontrolera.
Osim što je namijenjen kontroli igara, Kinect je prilagođen i TV-u. Konkretno to znači da kroz njega - glasovnim naredbama - možete mijenjati programe, zaustavljati i pokretati video i slično.
Pri pogledu na Kinect, možemo vidjeti tri kruga; središnji krug klasična je kamera namijenjena detekciji pokreta, a sa strane se nalaze kamere namijenjene dubinskoj trodimenzionalnoj detekciji prostora. Da bi detekcija bila savršena u svim uvjetima, te kamere sastoje se od infracrvenog projektora i CMOS senzora. S krajnje lijeve i desne strane postavljeni su mikrofoni.
Kinect se napokon pojavio na policama trgovina, neki su zbog njega na hladnoći spavali danima, a kritike su prilično pozitivne i optimistične. No prije nekoliko mjeseci, stvari nisu djelovale previše dobro. Tako je Microsoft prvo odustao od podrške za znakovni jezik kojim se služe gluhonijeme osobe, navodno zato što je odlučio drastično smanjiti razlučivost ugrađene kamere koja na kraju iznosi tek 640 puta 480 piksela.
Govorilo se čak i o ukidanju glasovnog upravljanja koje je na kraju ipak implementirano, no zasad samo u Japanu, Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u i Kanadi. Podrška za Europu, tj. europske jezike bit će riješena početkom sljedeće godine.
Pozitivnim dojmovima nije pridonijela ni Microsoftova politika da recenzentima ne daje Kinect sve do samog izlaska konzole što se tumačilo kao Microsoftov strah od kritike koja bi mogla pokopati proizvod čak i prije njegova izlaska. Da Microsoft nije ništa želio prepustiti slučaju, govori i činjenica da je samo za promociju Kinecta namijenjeno vrtoglavih 500 milijuna dolara što je više čak i od svote kojom se promovirao Xbox 360. A kada je Oprah Winfrey svima u publici u svom showu podijelila Kinect, postalo je jasno da je Microsoft itekako ozbiljan u tvrdnjama da Kinect smatra polovicom puta između trenutačne druge i sljedeće, treće generacija konzola. Svi znamo da je pojava u Oprahinom showu najbolja moguća promocija.
Kao što smo rekli, prve kritike većinom su pozitivne, a najviše se hvali preciznost detekcije, i to do dvoje ljudi istodobno te glasovna kontrola koja se, osim za upravljanje, može koristiti i za kontrolu video i glazbenih sadržaja.
Kao najveći problem Kinecta spominje se – prostor. Naime, da bi se uživalo u Kinectu, trebao dosta slobodnog prostora ispred TV ekrana, a recenzent na Kotaku.com navodi da za ugodno igranje treba površina veličine biljarskog stola. Tako da imajte na umu tu činjenicu ako se odlučite za kupnju.
Tu su i povremeni problemi oko brzine detekcije i prepoznavanja glasovnih naredbi, no to nije ništa što se ne bi moglo softverski ispraviti. Problem je i nedostatak konkretnijih igara, jer Kinect je i dalje primarno – kontroler za igre. Istina, u bundleu s Kinectom dobivate nekoliko igara poput Kinect Adventures, no to su mini-igre koje tek šturo pokazuju kako stvar funkcionira.
Da rezimiramo, čini se da je Kinect na dobrom putu da ostvari očekivanja, no da bi na kraju zaista opravdao cijenu od 150 američkih dolara i postao ono što Microsoft želi, trebat će mu nekoliko hit igara koje će biti u stanju iskoristiti sav njegov potencijal. Tek onda ćemo Kinect moći nazvati pravom inovacijom koja sigurno neće zaostati za konkurentnim PlayStation Moveom.