Kineska politika nulte tolerancije na covid zakočit će oporavak zrakoplovnog sektora od pandemijske krize, a Hong Kong je već stajala pozicije globalnog zrakoplovnog središta, upozorio je čelnik udruge avioprijevoznika IATA
Tempo oporavka globalne potražnje za putničkim zračnim prijevozom ubrzao se tijekom ljeta na sjevernoj Zemljinoj polutci, a čelnici zrakoplovnih tvrtki ističu pojačani interes građana za putovanjima nakon pandemijskih ograničenja.
No, oporavak je bio neujednačen, a Kina i dalje strogo ograničava promet sa svijetom i društveni život kako bi spriječila širenje zaraze koronavirusom.
IATA pozorno prati i najmanje nagovještaje da bi Kina mogla ublažiti ograničenja, dodajući kako da su se svojedobno očekivale promjene u ovoj godini, naglasio je čelnik udruge avioprijevoznika Willie Walsh na konferenciji u Dohi.
Protegnu li se ograničenja i na iduću godinu, zrakoplovni će sektor stradati, dodao je Walsh.
"To će bez sumnje utjecati na sveukupnu snagu oporavka", rekao je čelnik IATA-e novinarima.
Kineska politika nulte tolerancije na širenje zaraze koronavirusom već "devastirala" Hong Kong i teško pogodila zrakoplovnu kompaniju Cathay Pacific, naglasio je.
"Cathay Pacific danas je tek sjena prijevoznika kakav je nekada bio. Hong Kong je izgubio poziciju jednog od globalnih središta i teško će ju vratiti jer su druga središta iskoristila situaciju", rekao je Walsh, okrivljujući vladine mjere, a ne virus.
Hong Kong spada među glavna tranzitna čvorišta u zračnom prometu gdje putnici presjedaju na međunarodnim letovima i na putovanjima u Kinu, i baza je Cathay Pacifica, podsjeća Reuters.