Kineska brodogradilišta nalaze se u središtu napora za modernizaciju mornarice: proizvode nove ratne brodove nevjerojatnom brzinom. Međutim, unatoč snazi u brodogradnji, koja uključuje snažan komercijalni sektor, ogromno kinesko brodograđevno carstvo nije bez izazova, poput korupcije i brojnih neodgovorenih pitanja o budućim potrebama zemlje
Kineski brodograđevinski industrijski sektor ima 230 puta veći kapacitetom od američkog, prema nedavnim procjenama američke pomorske obavještajne službe.
Kina također predstavlja oko 50 posto ukupnog globalnog brodograđevnog kapaciteta.
Novi kineski nosač zrakoplova, Fujian, predstavlja veliki skok u sposobnostima u odnosu na svoje prethodnike, s elektromagnetskim katapultnim sustavom za učinkovito lansiranje težih zrakoplova. Iako nosač podsjeća na starije konvencionalne nosače klase klase Kitty Hawk iz američke mornarice, katapultni sustav tehnološki je sličan onome na nosaču USS Gerald R. Ford, prvom u svojoj klasi.
Ostali kineski borbeni brodovi, poput razarača klase Type 055, fregata Type 054 te novijih amfibijskih jurišnih brodova, također su vrijedni pažnje. Prvi jurišni brod klase Yulan, poznat kao Type 076, također se ističe. Kada bude dovršen, bit će najveći amfibijski brod na svijetu. Moguće je da će imati vrlo jedinstvenu svrhu, možda kao nosač dronova.
Do 2030. godine, Pentagon predviđa da će Narodna oslobodilačka vojska Kine, koja je već najveća pomorska sila na svijetu, posjedovati borbenu flotu od 435 brodova s primjetnim povećanjem u kategoriji 'velikih površinskih borbenih brodova'.
Snaga kineske brodograđevne industrije također se očituje u njezinoj fleksibilnosti. Dragulj ove industrije je otok Changxing, gdje Kina obnavlja nedavno prošireno brodogradilište Jiangnan i spaja ga s brodogradilištem Hudong-Zhonghua.
Brian Hart, suradnik u projektu China Power pri Centru za strateške i međunarodne studije, rekao je za Bussines Insider da je to masivan i impresivan pothvat. 'Mislim da nijedna druga zemlja nema takve resurse da jednostavno preseli golemu industrijsku bazu', rekao je.
Kina ide prema cilju da postane svjetska sila, a jasno je da jaka mornarica igra tu igra ključnu ulogu. Ova važna nacionalna ambicija pruža ogromnu potporu kineskom brodograđevnom carstvu. 'Kina je vrlo drugačiji igrač kada je riječ o vojnoj brodogradnji', objasnio je Matthew Funaoile, viši suradnik projekta China Power za Business Insider.
Još jedna prednost Kine je to što su mnoga njezina brodogradilišta, uključujući četiri najvažnija, dvonamjenska, što znači da se koriste za izgradnju i komercijalnih i vojnih plovila. Ratni brodovi i civilna plovila grade se u istim postrojenjima, ponekad istovremeno, koristeći istu opremu. Međutim, problem je što se, dok Kina punom parom modernizira svoju vojsku, suočava i s korupcijskim skandalima unutar svojih redova.
'Kada pokušavate modernizirati svoju vojsku punom brzinom, dolazi do povećanja korupcije', rekao je Funaoile.
U posljednjih godinu dana, Narodno oslobodilačka vojska i industrija doživjele su potrese. Više od desetak visokih generala i rukovoditelja iz vojne industrije smijenjeno je sa svojih pozicija od prošlog ljeta. Peking je ostao uglavnom suzdržan oko ovih smjena, pružajući samo štura objašnjenja, no istrage o korupciji potresle su kinesko vodstvo i postavile pitanja o spremnosti Narodne oslobodilačke vojske kao moderne, borbeno spremne sile.
Pitanja o korupciji potaknuta su od strane američkih dužnosnika nakon izvješća da je kineska podmornica potonula uz dok u brodogradilištu u Wuhanu ranije ove godine, ističući rizike od nesreća usred brzog širenja kineske mornarice.
Tijekom godina, zabilježeni su znakovi opsežne korupcije u brodograđevnoj industriji, kao i u drugim dijelovima kineske obrambene industrije. Kinesko vodstvo postavilo je borbu protiv korupcije kao glavnu točku dnevnog reda, no rješavanje tih problema ovisit će o tome koliko su duboko ukorijenjeni.
Međutim, to nije jedini izazov. Brz rast i modernizacija kineske mornarice otvaraju važna pitanja o tome kako će na kraju uravnotežiti izgradnju i održavanje plovila. Jedna je stvar izgraditi novu flotu, a potpuno druga održavati je.