U razdoblju od 2001. do danas Hrvatske autoceste utrošile su u izgradnju autocesta 38,7 milijardi kuna. Tolika je vrijednost ugovorenih radova za nešto manje od 600 kilometara izgrađenih prometnica. Riječ je o silnom novcu i zato se već dulje postavlja pitanje je li gradnja autocesta u Hrvatskoj preskupa. Jutarnji list pokušao je analizirati koliko su hrvatski građani preplatili izgradnju prometnica. U izračun su uzeli slučajeve koji su već duže vremena sumnjivi ili su pod istragom te se smatra da je njima počinjena šteta
Prema izračunu Jutarnjeg lista, počinjena šteta mogla bi iznositi oko 7 milijardi kuna. Ako se zna da je tijekom proteklih 12 godina HAC od naknade iz benzina uprihodio oko 17 milijardi kuna, ispada da je gotovo svaka treća kuna iz benzina bila utrošena mimo zakona ili je sumnjivo utrošena. U te afere spadaju i preskupo ugovaranje izgradnje autoceste s američkom tvrtkom Bechtel, izgradnja nepotrebnog čvora Vučevica, afera s Fimi-Medijom, izgradnja spojnih cesta i mnoge druge. Već nekoliko godina stručnjacima i javnosti sumnjive su cijene kilometara autocesta, a pogotovo nakon dolaska HDZ-a na vlast 2004. Tako su stručnjaci radili usporedbu cijena građenja sklopljenih prije i poslije 2004. Analiza pokazuje da su cijene radova na autocesti Bosiljevo - Split u odnosu na one postignute na međunarodnom natječaju koji je bio raspisan za Dugopolje - Ploče bile oko 20 posto niže. Stručnjake je ipak frapirala ugovorena cijena gradnje autoceste od Velike Gorice do Siska.
Naime, prema ugovoru, 25 kilometara dionice autoceste od Buševca do Siska stoji čak 1,1 milijardu kuna, odnosno 44 milijuna kuna po kilometru, dok se cijena građenja cjelokupne autoceste popela na više od 5 milijardi kuna. Uz to što se sumnja da se novac izvlačio ugovaranjem dodatnih radova, utvrđeno je da je maštovitost u načinu izvlačenja novca bila iznimna. Prvo, preplaćivali su radove. Drugo, HAC je davao nagrade za uštede, a onda su te 'uštede' direktori HAC-a i izvođači dijelili pola-pola. Uz to, nagrađivali su i one tvrtke koje se ne bi javile na natječaj. Osijek Koteks je, na primjer, na jednoj dionici dobio 12 milijuna kuna.
Više pročitajte ovdje