Predsjednica Kolinda Grabar Kitarović nedavno je kritizirala sporost državne administracije prilikom donošenja odluka. Posebno je istaknula slučaj LNG terminala na Krku, koji je predmet političkih obećanja i vizija još od početka devedesetih, kad je osnovan prvi konzorcij. Iz tvrtke LNG Hrvatska poručuju da su svjesni toga da se čini da sve skupa dugo traje, ali da su maksimalno nastojali ubrzati cijeli proces izrade papirologije
Posljednji pokušaj izgradnje bio je u vrijeme kada je zemljom vladao Ivo Sanader. Tada je okupljen ozbiljan konzorcij koji su sačinjavali OMV, Total, INA, Geoplin, HEP, Plinacro, E.ON Ruhrgas i RWE, ali se projekt nakon niza godina odugovlačenja zamrznuo i nikad nije nastavljen. Osnivanjem tvrtke LNG Hrvatskaponovno se pokušava izgraditi LNG terminal u Omišlju na otoku Krku. Riječ je o tvrtki koja je odgovorna za razvoj projekta LNG terminala na otoku Krku, a osnovali su je zajednički HEP i Plinacro u ravnomjernom omjeru 50:50. Međunarodne okolnosti za izgradnju izuzetno su povoljne. Projekt snažno politički podupiru Sjedinjene Američke Države, a u sufinanciranje se uključila i Europska unija te je projekt odlukom hrvatske Vlade od 16. srpnja 2015. proglašen strateškim investicijskim projektom. Prijavljena je vrijednost projekta 3,8 milijardi kuna. No,unatoč silnoj podršci, čini se kako cijeloj proces pomalo zapinje i traje predugo.
Dok mi pričamo, Poljaci izgradili terminal
Toga je bila svjesna i predsjednica Grabar Kitarović kad je otvoreno kritizirala sporost pri realizaciji LNG projekta. Pritom je posebno istaknula jednu poražavajuću činjenicu. Naime, Hrvatska i Poljska istodobno su donijele odluku o izgradnji LNG terminala, poljski je pušten u puni promet u proljeće, a Hrvatska još nije ni krenula u gradnju.
I dok iz Ministarstva zaštite okoliša i energetike poručuju da su oni svoj posao odradili, iz tvrtke LNG Hrvatska optimistično nam odgovaraju da je 'projekt realizacije LNG terminala Krk ušao u završnu fazu papirnatog dijela realizacije, onog koji se najmanje vidi, ali najviše doprinosi cjelokupnoj realizaciji LNG terminala Krk'. 'Tvrtka LNG Hrvatska izradila je Idejni projekt, posjeduje Studiju utjecaja na okoliš koju je usvojilo nadležnog Ministarstvo, također za projekt izgradnje LNG terminala Krk izdana je i pravomoćna lokacijska dozvola. Osim toga, u završnoj je fazi izrada Glavnog projekta i FEED-a te je sukladno terminskom planu usuglašenom s Europskom komisijom početak iduće godine krajnji rok kada će se završiti Glavni projekt te će tvrtka LNG Hrvatska imati sve uvjete za podnošenje zahtjeva za izdavanje građevinske dozvole što je temeljni akt koji osigurava uvjete za početak građevinskih radova na terminalu', poručili su iz tvrtke LNG Hrvatska.
Objašnjavaju da se vjerojatno čini da postupak izrade dokumentacije jako dugo traje, ali tvrde da je tvrtka LNG Hrvatska nastojala maksimalno ubrzati sve postupke jer ipak je riječ o zahtjevnoj dokumentaciji.
Twrminal bi mogao biti gotov 2019.
Iz LNG Hrvatske naglašavaju da je projekt izgradnje LNG terminala proglašen europskim strateškim projektom u smislu sigurnosti opskrbe plinom i diverzifikacije opskrbnih pravaca, nalazi se na PCI listi, a što je i omogućilo dobivanje 4,9 milijuna eura bespovratnih sredstava za izradu dokumentacije do izdavanja građevinske dozvole te 550 tisuća eura za laboratorijska i terenska istraživanja, što je izvršeno te je zemljište za izgradnju LNG terminala spremno za građevinske radove.
Pohvalili su se da je LNG Hrvatska završila neobvezujući i obvezujući poziv za zakup kapaciteta na budućem terminalu gdje su kapacitet zakupile tvrtke iz cijelog svijeta, i to čak i više od planiranih kapaciteta.
'Prema terminskom planu koji je usuglašen i s Europskom komisijom, realizacija terminala ne bi trebala prijeći 2019. godinu. S obzirom na to da je papirnata dokumentacija pri samom završetku, sljedeće godine tvrtka će moći podnijeti zahtjev za izdavanje građevinske dozvole i objaviti poziv za izvođača radova te krenuti s početkom građevinskih radova', optimistični su u LNG Hrvatska.451751, 437099, 427175, 427088