iza kulisa

Lobiranje kod Trumpa uoči inauguracije: Nemojte to raditi, naštetit će svima

21.01.2025 u 15:03

Bionic
Reading

Ideja američkog predsjednika Donalda Trumpa da uvede veće carine značila bi više cijene automobila za američke potrošače i pogodila globalne igrače u toj branši, upozorila je njemačka automobilska industrija. Istovremeno su dionice autodivova pale zbog mogućih viših carina

Hildegard Müller, predsjednica njemačke automobilske udruge VDA, rekla je na godišnjoj konferenciji za novinare da će carine kojima Trump prijeti povećati inflaciju u SAD-u.

Od viših carina nadrapali bi svi

'Donald Trump je u svojoj izbornoj kampanji obećao smanjenje inflacije. U tom smislu nadamo se daljnjim razgovorima o ovoj temi', rekla je Müller. Trump, koji je preuzeo dužnost u ponedjeljak, nije odmah primijenio najavljeni raspon carina koje je obećao, ali je rekao da su još uvijek opcija i naznačio da bi one u iznosu od 25 posto za Kanadu i Meksiko mogle biti uvedene već 1. veljače.

U prošlosti je Trump koristio prijetnju carinama kako bi natjerao proizvođače automobila da prebace proizvodnju u SAD. Globalni proizvođači proizvode automobile u Meksiku za prodaju u SAD-u, a ta je srednjoamerička država i sastavni dio opskrbnog lanca za tvornice u SAD-u, piše Reuters.

Veliki dobavljači poput Boscha i Continentala radili su na premještanju dijela proizvodnje i ublažavanju utjecaja, ali američke carine na uvoz meksičkih automobila jednako bi naškodile američkim, europskim, japanskim i južnokorejskim proizvođačima automobila i dobavljačima.

U Aziji je stalna prijetnja američkih carina pogodila dionice Honde, Mazde, Hyundaija i Kije jer svi oni proizvode vozila u Meksiku. U Europi su dionice Volkswagena i Stellantisa, koji bi bili posebno osjetljivi na nove carine na meksičku proizvodnju, pale za 0,8, odnosno 1,3 posto. Volkswagen, drugi po veličini svjetski proizvođač automobila, priopćio je da je 'zabrinut zbog štetnog gospodarskog utjecaja koji će predložene carine imati na američke potrošače i međunarodnu automobilsku industriju'.

Četiri dana lobiranja kod Trumpa

Tvrtka je istaknula planirana ulaganja koja premašuju 10 milijardi dolara u SAD-u. Proizvođači automobila pregovarali su s Trumpovim timom uoči njegove inauguracije, nadajući se da će spriječiti nametanje carina.

Predsjednik Stellantisa John Elkann proveo je četiri dana u Washingtonu na sastanku s Trumpom i najvišim dužnosnicima administracije, prema izvoru iz tvrtke. Elkann, koji trenutačno upravlja Stellantisom, vlasnikom Chryslera i Jeepa, bio je među onima koji su prisustvovali Trumpovoj inauguraciji u ponedjeljak.

Volkswagen je također bio u bliskom kontaktu s Trumpovom administracijom zbog carina, rekle su dvije osobe upoznate s tim pitanjem. Volkswagen i njemački konkurenti Mercedes-Benz i BMW imaju tvornice u republikanskim državama koje su glasale za Trumpa i svi su naglasili svoju predanost proizvodnji u SAD-u.

'Imamo puno toga ponuditi, puno poslova u SAD-u, funkcionalnu proizvodnu mrežu koja također stvara rast i prosperitet u SAD-u. Ako se uvedu carine, moramo razmotriti kako na njih možemo konkretno odgovoriti', rekla je Müller.