ZBOG EU FONDOVA

Maras prekršio pravilo - želi plaćati stručnjake za PR

31.07.2014 u 10:38

Bionic
Reading

Premda je Vlada prije dvije godine donijela uredbu prema kojoj ministarstva ne smiju sklapati ugovore s agencijama za odnose s javnošću, ministar poduzetništva Gordan Maras zatražio je jučer od Vlade da mu ipak dozvoli da za potrebe povlačenja sredstava iz Unijinih fondova angažira medijske stručnjake

Ministar Gordan Maras dobio je jučer na sjednici Vlade dopuštenje da potroši dio proračunskog novca na angažiranje stručnjaka ili cijele agencije za PR. Ta odluka ne bi izazvala veću pažnju da nije Vladine uredbe, otprije gotovo dvije godine, koja kaže da se za medijske promidžbe koriste stručnjaci zaposleni u uredima za odnose s javnošću, a ne privatne agencije.

Ministru Marasu trebaju stručnjaci zbog, kako piše u odluci, 'aktivnosti promidžbe i aktiviranja javnosti o otvorenim javnim pozivima za dodjelu bespovratnih sredstava i uspješno provedenim projektima financiranim sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj'. U prijevodu - kako bi motivirali poduzetnike da povuku što više novca iz fondova, Marasu trebaju medijski profesionalci.

Kako svako ministarstvo ima po nekoliko zaposlenih stručnjaka za PR, mnogi se i dalje pitaju je li doista potrebno trošiti dodatni novac na promociju Unijinih fondova?

Stručnjakinja za PR Enea Hasukić u razgovoru za 'Dnevnik 3' rekla je da Vlada nije ni trebala donositi preporuke da se ne angažiraju agencije. 'Ta odluka u neku ruku predstavlja stigmatizaciju struke. Ono što odnosi s javnošću podrazumijevaju je komunikacija učinjenog, planova i onoga što Vlada tek treba učiniti. Da bi se takve poruke na ispravan način prenijele javnosti, potreban je angažman stručnjaka', uvjerena je Hasukić.

Ariana Vela, stručnjakinja za fondove EU-a, kaže da ministru Marasu zapravo nije potrebna agencija za promidžbu natječaja za fondove: 'Sve informacije o natječajima su dostupne na više različitih internetskih stranica. Obrtnička i gospodarska komora i ostali redovito informiraju svoje članove o natječajima. Nije problem u informiranju jer poduzetnici trče već na svaku najavu natječaja.'

Vela kaže da se iznenadila kada je čula da Vlada angažira tvrtku za PR: 'Možda im je želja da se što više poduzetnika prijavi ili nisu svjesni da su dobri u informiranju. Poduzetnicima trebaju konkretni savjeti kako se prijaviti, koji su kriteriji... Logičniji potez Vlade bio bi angažirati konzultante, tehničku pomoć poduzetnicima.'