Na članak pod naslovom 'Nakon skandala ukida se Povjerenstvo za praćenje provođenja državne mature', objavljen na tportalu 7. travnja 2021., a riječ je o prijenosu članka iz Večernjeg lista putem novinske agencije Hine, reagirao je bivši čelnik Povjerenstva za praćenje provođenja državne mature Marko Košiček
Reagiranje se odnosi na dio teksta koji glasi: 'Kako smo doznali, u srpnju 2020. godine, kada je na čelu povjerenstva bio Marko Košiček, jednoj učenici nakon uložene žalbe dodano je na ispitu čak deset bodova, što je gotovo presedan u dodanim bodovima nakon učenikova prigovora. Drugim riječima, svi ispitivači koji su prošli i ocijenili takav ispit prije konačnog bodovanja propustili su deset bodova, koje je onda pronašlo Povjerenstvo i priznalo.'
Reagiranje Marka Košičeka donosimo u nastavku:
'Rad Povjerenstva kojem sam ja bio na čelu u ljetnom ispitnom roku jer bio organiziran na način da su se svi prigovori koji su se odnosili na konkretne zadatke prosljeđivani radnim skupinama. Radne skupine su potom ponovo razmatrale zadatke na koje su se učenici žalili. Dio prigovora bio je utemeljen te su stručne radne skupine predložile dodatne bodove. Povjerenstvo je uvijek prihvaćalo stručno mišljenje, bilo kada su se prigovori usvajali, bilo kada su se odbijali. Osim prigovora na same zadatke, bilo je nekoliko prigovora tehničke prirode. Njih je povjerenstvo samostalno razmatralo.
Konkretan prigovor o kojem Vaša novinarka govori odnosio se na esej iz Hrvatskog jezika. Kao i svi ostali prigovori sadržajnog tipa i ovaj je prigovor poslan stručnim radnim skupinama na procjenu. Oni su ponovo pregledali (vrednovali) esej te predložili dodatne bodove u nekoliko kategorija vrednovanja, što je povjerenstvo prihvatilo. Zlonamjerna je i netočna informacija da je Povjerenstvo mimo svih ispravljača pronašlo 10 bodova koje je dodijelilo. Mi kao Povjerenstvo nismo čitali niti vrednovali navedeni esej, niti je to u domeni rada Povjerenstva. Povrh toga, dugogodišnja praksa i povratne informacije ukazuju na to da je esej iz Hrvatskog jezika problematičan za vrednovanje, te nije rijedak slučaj da se ocjenjivači međusobno razlikuju, pri čemu se onda esej dodatno vrednuje od trećeg ocjenjivača. Zbog toga smo i upozoravali na potrebu reformiranja tog dijela ispita iz Hrvatskog jezika te smo smatrali da ne može imati samostalni prag zbog nedovoljne objektivnosti.
Stručna radna skupina ima obrazloženje zašto je dala bodove (ili nije) za svaki prigovor iz ljetnog roka državne mature, te je uspoređivanje našeg rada s očitim kriminalom gdje se bodovi dodjeljuju mimo stručnih radnih skupina za netočne odgovore krajnje neprimjereno.
Unatoč svim pokušajima relativizacije skandala s državnom maturom, treba zapamtiti bitno: Nikada krivi odgovor ne može biti priznat kao točan. Što je točno određuju stručne skupine za pojedine predmete, a ne Povjerenstvo koje koordinira žalbe niti ravnateljica.'